Уряд із своїх зарплат в грудні 2019 не перерахував до ПФ 302 середні пенсії?

Уряд із своїх зарплат  в грудні 2019 не перерахував до ПФ 302 середні пенсії?

З часів Межигір’я практика епатування статками набула сталості в Україні. Здавалось що українців вже нічим не здивуєш. Ан ніт.

Після Хонки були  маєтки з власними цезарськими портретами; данні з е-декларацій і підземні сховища золота. Продовжив ланцюжок  нещодавній скандал з зарплатами  міністрів і ТОР-менеджментом державних підприємств.

У відповідь на це до Верховної Ради було подано одразу кілька законопроектів.

22.01.2020 було зареєстровано законопроект 2795 «Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів у сфері державного регулювання оплати праці в публічному секторі», яким передбачено державне регулювання зарплат Міністрів, керівництва органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, державних та комунальних підприємств.

Автори законопроекту (Колтунович Олександр Сергійович, Медведчук Віктор Володимирович, Рабінович Вадим Зіновійович, Німченко Василь Іванович, Чорний Віктор Іванович,  Папієв Михайло Миколайович, Королевська Наталія Юріївна, Солод Юрій Васильович) пропонують: «Умови розміру оплати праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України, а максимально допустимий розмір виплат особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування,  керівникам установ та організацій, що фінансуються з бюджету, державного підприємства, що працюють на основі комерційного розрахунку, та об’єднань державних підприємств, зокрема національних акціонерних компаній та державних акціонерних товариств,  керівників органів державної виконавчої влади та виборних органів не повинен перевищувати десяти мінімальних посадових окладів (ставок) працівника основної професії крім випадків, передбачених частиною першою статті 10 цього Закону».

Тобто, обмежити максимальний рівень виплат ( а не тільки ставки зарплати) 10 мінімальними ставками і усунути верхню межу нарахування єдиного соціального внеску, яка сьогодні обмежується 15 мінімальними заробітними платами

Зазначаючи при цьому у Пояснювальній записці, що має місце кричуща ситуація несплати податків з великих виплат: «.. має місце вже хронічна дефіцитність Пенсійного фонду України, що пов’язано з відсутністю належної системи адміністрування та ідентифікації бази стягнення єдиного соціального внеску, оскільки верхня межа нарахування даного платежу обмежується 15 мінімумами заробітної плати, що свідчить про те, що з великих і дуже великих заробітних плат керівників бізнесу, менеджерів державних монополій, які обчислюються сотнями тисяч і навіть мільйонами гривень в місяць, не доходять значні суми до Пенсійного фонду України, що є неприпустимим в умовах солідарної системи пенсійного забезпечення.»

Стверджуючи, що максимальна зарплата, з якої сплачується ЄСВ в Україні в 2019 році  не перевищує 62,6 тис. грн. Тобто, голова правління  Нафтогазу Андрій Коболєв щомісяця  на законних підставах не сплачував ЄСВ з суми у 28 437 405 грн. Тобто, щомісяця тільки із зарплати пана Коболєва Пенсійний Фонд недоотримував понад 6 млн грн. З грудневої  зарплати О. Гончарука(76 190 грн) ПФ недоотримав -  майже 3 тис.грн. З зарплати Т. Милованова (222 592)- 35 тис. грн. З зарплати Г. Новосад (138 412)- 16,7 тис. грн. З зарплати О. Коляди (158 772)-21,2 тис. грн. І навіть з зарплати М. Федорова (84 887 грн) – майже 5 тис. грн. А весь Кабмін разом (за мінусом  Маркарової, Дубілета та Криклія, зарплати яких в межах максимально фіскалізованих) в грудні отримав виплат  в розмірі 2 346 910 грн. Відповідно, ПФ з цієї одномісячної урядової зарплати недоотримав 309,8 тис. грн. При середній пенсії в Україні на рівні 3,019 тис. грн, тільки від недоплати ЄСВ Кабміном до ПФ  в грудні 2019 року не надійшло 102 середні пенсії. А з зарплати пана Коболєва- 9 419 середніх пенсій. Виходить що в ОПЗЖ знали про  цю ситуацію, і  не підіймали це питання протягом останніх 6 років.

Наступного дня  депутатами від ВО «Батьківщина» Тимошенко Юлія Володимирівна, Цимбалюк Михайло Михайлович, Кабаченко Володимир Вікторович, Наливайченко Валентин Олександрович, Соболєв Сергій Владиславович) було зареєстровано законопроект №2798 «Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про оплату праці" щодо обмеження максимального розміру заробітної плати керівників і працівників підприємств державного сектору економіки, державних службовців і працівників установ та організацій, що фінансуються чи дотуються з бюджету».

І якщо  ОПЗЖ намагається надати державі (в особі КМУ) повноваження встановлення граничних зарплат керівництву комунальних підприємств, упускаючи місцями по тексту цей момент. То Батьківщина, не розпиляючись на повноваження місцевого самоврядування, пропонує поширення обмеження максимальної межі зарплати для більшого, анід законопроектом №2795 кола осіб. Поширивши її і на народних депутатів і їх помічників. Оперуючи при цьому поняттям «зарплата», а не «виплата», як в законопроекті  № 2798.

Батьківщина  пропонує запровадити «співвідношення між оплатою праці керівника державного органу не має перевищувати 6,5 кратного співвідношення із мінімальною заробітною платою в такому державному органі та у середньому – 8,1 кратного співвідношення із мінімальною заробітною платою, яка в свою чергу має бути рівною прожитковому мінімуму доходів громадян, взагалі.», встановивши таким чином обмеження максимального розміру заробітної плати керівників і працівників підприємств державного сектору економіки, державних службовців і працівників установ та організацій, що фінансуються чи дотуються з бюджету на рівні десяти мінімальних заробітних плат.

Відносини в даній сфері  передбачається регулювати положеннями: Конституції України, Митного кодексу України, законів України "Про державну службу", "Про прокуратуру", "Про статус народного депутата України", "Про Національний банк України", "Про Кабінет Міністрів України", "Про дипломатичну службу", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про судову експертизу", "Про судоустрій і статус суддів", Постанови Верховної Ради України від 13 жовтня 1995 року "Про затвердження Положення про помічника-консультанта народного депутата України". Додатково заначено, що реалізація положень законопроекту не потребує внесення змін до інших законів України, окрім передбаченого проектом.

Як бачимо, в Батьківщини налаштовані радикально - не допустити захмарних зарплат, вищих за 15 мінімалок, що дозволить не вносити зміни до Бюджетного Кодексу. При цьому  не втручатись в питання місцевого самоврядування, як того хоче ОПЗЖ.

Тож, оптимальним варіантом буде прийняття законопроекту № 2798 «Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про оплату праці" щодо обмеження максимального розміру заробітної плати керівників і працівників підприємств державного сектору економіки, державних службовців і працівників установ та організацій, що фінансуються чи дотуються з бюджету».

Окремо варто підняти питання дефіциту бюджету ПФ в розрізі недоотримання ЄСВ з зарплат високопосадовців в період 2014-2019 роки.

*Думки видання «Факти Запоріжжя» не завжди збігаються з думками експертів. Редакція залишає за собою право відхилити публікацію у разі порушення зазначених нижче правил: заборонено розміщення недостовірної інформації; пропаганда і розпалювання расової, релігійної, міжнаціональної ненависті, ворожнечі, дискримінації за расовою, етнічною, статевою, релігійною, соціальною ознаками, заборонено розміщення інформації, яка дискредитує і порочить честь і гідність громадян або організацій; нецензурні висловлювання; заклики екстремістського характеру; пропаганда сепаратизму; заклики до дій, що підпадають під дію КК України.

Якщо ви хочете публікуватися на нашому сайті, напишіть нашому редактору у Фейсбуці (у листі зазначте, будь ласка, теми, в яких ви компетентні та інформацію про себе). 

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі