Як «нові обличчя» старі зелені коридори для корупції створюють

***
Немає повісті більш вартої досади,
ніж повість про нові обличчя влади.
***
Новостворений Парламент набрав шалений темп у своїй діяльності. Не менш завзято і майже з такою ж ефективністю взявся за чергове покращення для українців і Уряд. Не дивлячись на те, що робиться це в закритому режимі, ця діяльність часто видається такою ж сумнівною, як і достовірність інформації про діяльність цього органу влади. Бо дуже вже часто «нові» рішення нагадують старі схеми, замовлену безглуздість і популізм.
Одним з останніх прикладів є заяви урядовців про ліквідацію Державної Аудиторської Служби України (ДАСУ) через її «неефективність і корупційність». З чим сперечатись ніхто не буде. Цікаво, що два останні слова були оціночними судженнями окремих осіб, які схоже, явно вийшли за рамки своїх повноважень, підміняючи офіційні висновки і звіти своїми передчуттями. Бо жодного офіційного документа з такими висновками КМУ у відповідь на наш запит не надав. Проте, мова зараз навіть не про це.
Не обтяжили себе урядовці й вивченням «матчасті». Бо у своїх заявах наполягали на неналежному проведенні контролю за держзакупівлями цим органом. Не розуміючи і не дослідивши не тільки причини такої неефективності, а й навіть весь фунціонал ДАСУ. Не зрозуміло що і на підставі чого вони, в такому разу, так терміново реХформували. Бо, скидається на те, що їм забули повідомити що ДАСУ відповідальне і за фінансовий аудит бюджетних Програм і їх виконання, і за перевірку комунальних установ, закладів і підприємств. А також за законністю бюджетного процесу і ефективністю використання бюджетних коштів. А також про те, що воно критично не виконує свої функції в повному обсязі посилаючись на нестачу кадрів. За нашими заявами з уже виявленими фактами порушень, ми роками очікуємо постановки заявлених бюджетних Програм, Департаментів і об’єктів комунальної власності до плану аудитів ДАСУ. З посиланням на нестачу кадрів. Інше питання – достовірність звітів, які ми неодноразово ставили під сумнів. Бо об’єкти перевірок ще з радянських часів навчились мотивувати перевіряючих робити зручні висновки, а не правдиві. І це хвороба всіх контролюючих органів.
То в чому ж Уряд бачить реформу ДАСУ? В створенні мотивацій і запобіжників для недопущення спотворення результатів перевірок? Ні. В підвищенні рівня знань і відповідальності перевіряючих? Ні.
А лише в одному- у СКОРОЧЕННІ кількості співробітників ДАСУ.(???????????)
При цьому, не більш геніальним був і намір взагалі реорганізувати ДАСУ, створивши замість нього новий орган. Мабуть, вже немає жодної людини, яка б не знала, що ліквідація-реорганізація потрібна не тільки для оперативного розв'язання кадрового питання, а й для вимивання бюджетних коштів. А також для знищення документальних слідів роботи попередників. Бо ще жодного разу нам не спромігся жоден орган влади пояснити в чому економія (зарплата кількох осіб не рахується через нікчемність сум), у скільки стане створення нового органу, зміна назв, підбор кадрів, і головне -гальмування діяльності на час «реформування». Бо цих витрат бюджету ніхто ніколи не рахує. Як і рівня так званої економії.
Перезавантаження, так перезавантаження.
Міністр від бізнесу сказав, Уряд виконав. Так і зникло 11 грудня 2019 року ДАСУ. Без аудиту і перевірок. Оскільки постановою від 11 грудня 2019 р. № 1025 «Про утворення Офісу фінансового контролю» ДАСУ було реорганізовано.
Кабмін вирішив: «Утворити Офіс фінансового контролю як інспекцію, що є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, реорганізувавши Державну аудиторську службу шляхом перетворення.
2. Установити, що Офіс фінансового контролю є правонаступником майна, прав та обов’язків реорганізованої Державної аудиторської служби.
3. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85 “Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів” (Офіційний вісник України, 2014 р., № 29, ст. 814; 2015 р., № 86, ст. 2882; 2018 р., № 89, ст. 2961; 2019 р., № 50, ст. 1692) і від 10 вересня 2014 р. № 442 “Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади” (Офіційний вісник України, 2014 р., № 74, ст. 2105; 2019 р., № 86, ст. 2898) зміни, що додаються……»
Мінфіну у місячний строк належить надати проект акта щодо утворення комісії з реорганізації. У двомісячний проект Положення про Офіс фінансового контролю.
Окрім того, що контролюючий орган нейтралізували мінімум на 2 місяці, ще і мабуть, якийсь новий інноваційний функціонал з’явиться. Ну перезавантаження ж має радикально змінити стан справ в царині державного контролю за бюджетним процесом і держзакупівлями. Інакше навіщо все це саме у такий нераціональний спосіб робиться. Тому ми вирішили поцікавитись на які результати варто очікувати, і яким чином уряд перезавантажує цей орган.
І що ж це за глобальне розв'язання питання перезавантаження і ефективності нового контролюючого органу? Що ж це за такі чотири змінені цифри?
Єдині зміни торкнулись лише зменшення граничної численності апарату на 30 %, в т.ч. державних на 30%, територіальних органів на 30%, в т.ч. державних на 30%. І це в умовах нестачі кадрів. Геніально. Це реально вже знищило всю корупцію в цьому контролюючому органі, як нещодавно заявив пан Гончарук. Діючи за принципом «Немає органу - нема корупції» варто ще б подивитись, що ви народжуєте натомість і на скільки додатково вибиваєте з плану перевірок важливі об’єкти.
Ми бачили багато абсурду і думали що нас мало чим можна здивувати, але… змінено було лише назву органу в схемі ЦОВВів і чотири цифри граничної кількості працівників Офісу. Таке нове модне слово (Офіс), присутність якого в назві, схоже має бути символом всього реформованого, «нового і молодого», виявилось черговою мильною бульбашкою.
Мабуть, за чиїмось великим задумом це вершина реформування, але ми ставимо під сумнів, як ефективність такого реформування, так і необхідність саме в таких заходах взагалі. Бо після попереднього геніального розгону Управління захисту економіки (наступника якого варто очікувати лише восени), зняття наглядових функцій з прокуратури і перезавантаження ДАСУ, на найближчі кілька місяців в Україні створено рай для корупціонерів і дерибанщиків. Бо наші нові реХформатори під виглядом боротьби з корупцією і черговим реформуванням контролюючих органів, одним махом знесли всю систему державного контролю за використанням бюджетних коштів і управління комунальною власністю.
Можна було б сказати що випадково, бо ще навчаються, не розуміють, аби так само не чинили їх попередники. Одне і те ж ми спостерігаємо протягом останніх 10 років. Навіть зміни вони вносять в яниковські нормативні акти. Кожна влада першим починає запеклу боротьбу з корупцією і дерибаном, вмикаючи зелене світло безкарності на півроки-рік ( в залежності як громадськість помітить і підійме галас), віддаючи країну на розграбунок переможцям. І забезпечивши безкарність процесу, ліквідувавши чи паралізувавши всі повноважні органи, що мають контролювати і притягати до відповідальності.
В умовах децентралізації це шалений удар по місцевим бюджетам і комунальній власності громад. І це вже всі спостерігають на прикладі масових тіпа ліквідацій-приєднань інтернатів, лікарень, санаторіїв і бібліотек. Під кожну з цих будівель, територій чи майнових комплексів вже є власник. Найближчим часом всі зможуть спостерігати третю хвилю безкарної приХватизації країни. Після якої вона може вже не піднятися з колін. Як держава, так і громади втратять свої активи. І карати їх за це буде нікому.
Дякуємо новим прогресивним реХформаторам-технократам за «зелений коридор» для корупції і дерибану.
Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у Телеграмі, Фейсбуці та на Ютуб-каналі.
Коментарі