Запорізькі посадовці у тендери на ремонт доріг закладають мільйонні «відкати»?

Запорізькі посадовці у тендери на ремонт доріг закладають мільйонні «відкати»?

Завищені обсяги робіт і «роздуті» бюджети - корупційна складова запорізьких доріг

Ми продовжуємо оприлюднювати інформацією, яку отримали під час моніторингу діяльності посадових осіб державного підприємства «Місцеві дороги Запорізької області», яке очолює Геннадій Тімченко.

У попередній статті видання писало про те, що зазначене держпідприємство на сьогодні виступає єдиним замовником робіт на автодорогах загального користування місцевого значення області, на що виділяються сотні мільйонів гривень. В той же час, директор «Місцевих доріг Запорізької області» Геннадій Тімченко неодноразово потрапляв у поле зору правоохоронних органів через зловживання владою та службовим становищем та привласнення бюджетних коштів у особливо великих розмірах.

Наразі стало відомо, що протягом однієї доби на території Якимівського району Запорізької області було зруйновано понад 1 626 м2 автомобільних доріг району. Саме такий висновок можна зробити на основі інформації з майданчику «Prozorro».

Так, за даними «Prozorro», 24 квітня 2019 року державним підприємством «Місцеві дороги Запорізької області» було оголошено відкриті торги UA-2019-04-24-000913-a з надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області (ліквідація вибоїн покриття пневмоструменевим методом, Якимівський район). Вартість робіт складає понад 2,8 млн. грн.

Відповідно до технічної специфікації, яка викладена у Додатку 3 тендерної документації, необхідно ліквідувати пневмоструменевим методом вибоїни покриття площею понад 6 000 м2:

 

Але вже наступного дня, 25 квітня, ДП  «Місцеві дороги Запорізької області» було оголошено ще одні відкриті торги UA-2019-04-25-001150-a з надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області (ліквідація вибоїн покриття пневмоструменевим методом, Якимівський район), цього разу вартість робіт складала вже понад 3,7 млн. грн.

 

А площа вибоїн, які необхідно ліквідувати пневмоструменевим методом, збільшилась до 7 700 м2:

В обох випадках, згідно з тендерною документацією, послуги необхідно провести на дорогах Якимівського району протяжністю 262,4 км.

Яким чином обсяг робіт за одну добу міг збільшитися на 1,6 тисяч м2, або на 26,7 %, що призвело до збільшення вартості робіт на 944 тис. грн.?

Виникає закономірне питання: хто здійснює вимірювання площі вибоїн, складає дефективні акти та хто затверджує ці результати з різницею в майже мільйон гривень.

Можемо лише припустити, що перший раз були зроблені «неправильні» розрахунки. Чи, ймовірно, до кошторису просто забули додати «відкат», який переможець повинен до підписання договору передати чиновникам? Адже, за даними джерел, на сьогодні саме згода повернути  25 % від вартості робіт є головною умовою перемоги у відкритих торгах, оголошених ДП «Місцеві дороги Запорізької області».

В обох тендерах переможцем визнано ТОВ «Доррем технології», з яким укладено два договори з ліквідації вибоїн покриття пневмоструменевим методом у Якимівському районі, договір № 31/05-СтЯк1 від 31.05.2019, вартістю 3,7 млн. грн., та договір № 31/05-СтЯк2 від 31.05.2019, вартістю 2,8 млн. грн.

До речі, протягом квітня-травня поточного року ТОВ «Доррем технології» вже було визнане тендерним комітетом ДП «Місцеві дороги Запорізької області» переможцем у 9 відкритих торгах. Загальна вартість послуг складає понад 23 млн. грн., відповідно, це дає підстави припустити, що розмір «відкату» може складати понад 5 млн. грн.

Водночас, ці два тендери можуть свідчити про штучне дроблення закупівлі замовником. Дроблення закупівлі – це навмисна розбивка вартості окремого замовлення на кілька договорів за умови, що замовнику заздалегідь відома потреба в такій продукції або роботах на плановий період, і не існує перешкод технологічного або економічного характеру, які не дозволяють провести одну процедуру для придбання всього обсягу необхідних товарів, робіт, послуг. Зазначимо, що Законом України «Про публічні закупівлі» суворо заборонено дробити один вид послуг.

Яке з припущень вірне – посадовці помилково двічі виставили один тендер або приватній фірмі двічі перерахують бюджетні гроші за ремонт автодороги,  повинні з’ясувати правоохоронці. Але те, що зазначені тендери мають ознаки правопорушень, очевидно.

Загалом, скидається на те, що протягом останніх років на території області діє організоване злочинне угрупування, яке  привласнює державні кошти в особливо великих розмірах під час надання послуг з ремонту автомобільних шляхів області. Учасники та злочинні схеми давно відомі правоохоронцям, і за даними фактами здійснюються досудові розслідування по кримінальним провадженням № 2018080000000207, № 12014160000000291, № 12014080000000392, № 12018080340000253, № 4201808106000106 та № 42018081050000134.  Але після того, як півроку тому чиновники перейшли на роботу до інших державних підрозділів, а бізнесмени придбали «чисті» фірми, співробітників поліції та прокуратури втратили інтерес до правопорушників, хоча схеми продовжують працювати та завдавати збитки державі в особливо великих розмірах.

Просимо органи прокуратури розглянути дану публікацію як повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення в порядку ст. 214 КК України.

Також звертаємось до управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області з вимогою про проведення позапланової перевірки діяльності ДП «Місцеві дороги Запорізької області» щодо наявності ознак порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Далі буде.

 

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі