Непозбувне бездоріжжя: Як «любий друг» губернатора Бриля опікується дорогами Запоріжжя

Непозбувне бездоріжжя: Як «любий друг» губернатора Бриля опікується дорогами Запоріжжя

Вже понад п’ять місяців функціоную нове Державне підприємство «Місцеві дороги Запорізької області». Зазначене підприємство було створене розпорядженням голови Запорізької облдержадміністрації Костянтина Бриля від 12.12.2018 року № 659. Воно знаходиться у підпорядкуванні Департаменту промисловості та розвитку інфраструктури ОДА, а його очільником є Геннадій Тімченко.

Згідно зі статутом, підприємство утворене з метою забезпечення утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області в належному експлуатаційному стані, відповідно до вимог нормативно-правових актів, норм, стандартів, розвитку мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення, сталого функціонування, створення умов для безперервного та безпечного руху транспорту на них.

Про те, в якому стані знаходяться більшість автодоріг на Запоріжжі, місцевим мешканцям та заїжджим автовласникам розказувати не треба. Ситуація з дорогами в регіоні критична, крім, хіба що, окремих ділянок, які були показово відремонтовані під приїзди столичних посадовців.

При цьому, на ремонт та утримання доріг щороку виділяються захмарні бюджети. Куди діваються ці кошти, в кишенях кого з посадовців осідають і яка роль у цих ганебних процесах очільника регіону Костянтина Бриля – спробували розібратися наші кореспонденти.  

Розділяй і перерозподіляй

Поінформовані джерела видання зазначають, що ДП «Місцеві дороги Запорізької області» було створене не лише за ініціативи, але й завдяки потужному лоббіюванню голови облдержадміністрації Костянтина Бриля.  При чому, створювалося зазначене підприємство на противагу іншій установі – Службі автомобільних доріг у Запорізькій області. Її очолює скандально відомий Андрій Івко, який призначенням на посаду завдячує народному депутату Володимиру Бандурову.

Ймовірно, потреба створення нового ДП виникла через необхідність перерозподілу (привласнення?) бюджетних коштів, які надходять на утримання та ремонти автомобільних доріг, а також субвенцій з держбюджету. Адже на сьогодні саме ДП «Місцеві дороги Запорізької області» є замовником робіт, отримувачем держсубвенцій та розпорядником коштів, виділених на розвиток автомобільних доріг загального користування.

Так, у 2019 році ДП «Місцеві дороги Запорізької області» виступає єдиним замовником робіт на автодорогах загального користування місцевого значення області.

Обсяг субвенції з державного обласному бюджету області на фінансове забезпечення ремонту й утримання цих доріг на 2019 рік складає 598 млн. грн., у тому числі на поточний середній ремонт доріг – 389 млн. грн., на експлуатаційне утримання – 209 млн. грн.

Протягом поточного року підприємством на підставі проведених тендерних закупівель вже укладено 51 договір на надання послуг з ремонту та утримання автомобільних доріг Запорізької області, вартістю понад 220 млн. грн. На даний час проводяться відкриті торги ще по 24 тендерам, вартістю понад 228 млн. грн.

Контракт з Геннадієм Тімченком був укладений 13 грудня 2018 року, з посадовим окладом в 37 000 гривень. Чому саме йому Костянтин Бриль надав такий значний кредит довіри та можливість розпоряджатися сотнями мільйонів бюджетних коштів – питання відкрите. Про те, що таке кадрове рішення губернатора виглядає доволі дивним, свідчить барвиста і доволі неоднозначна з точки зону дотримання законів біографія Геннадія Тимченка.

 Кар’єрні злети і кримінальні справи: трудова біографія очільника ДП

Проте зазначимо, що Геннадій Анатолійович у автодорожній сфері людина не нова. У період з вересня 2003 по жовтень 2005 року працював на посаді заступника директора ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», з жовтня 2005 року – т.в.о. директора, а з лютого по жовтень 2006 року – директором держпідприємства.

Оцінку результатам роботи чиновника дали правоохоронці: вироком Жовтневого районного суду міста Запоріжжя 16 лютого 2009 року Геннадій Тімченко був визнаний винним у скоєнні злочинів, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України «Зловживання владою або службовим становищем», ч. 2 ст. 366 «Службове підроблення», ч. 2 ст. 367 «Службова недбалість». Був засуджений до 3-х років позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських обов'язків на підприємствах, в установах чи організаціях, незалежно від форми власності.

Але, не зважаючи на вчинення тяжких посадових злочинів, вже за півтора роки після винесення вироку, а саме 10 серпня 2010 року Геннадій Тімченко був призначений на посаду першого заступника начальника Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, а з 13 травня 2014 року – на посаду начальника САД.  На цій посаді Геннадій Анатолійович пропрацював до грудня 2017 року, і був звільнений у зв’язку з переходом у Департамент капітального будівництва ЗОДА.

За інформацією майданчику електронних закупівель «Прозоро», під час перебування Геннадія Тімченка на посаді начальника Служби автомобільних доріг у Запорізькій області (з травня 2014-го по червень 2017 року), ним було укладено договори на надання послуг з будівництва та ремонту автошляхів Запорізької області на суму понад 7,1 млрд. грн.

Але й цього разу результати діяльності посадовця не залишилися поза увагою правоохоронних органів:

-                     Головним слідчим управлінням МВС України здійснюється досудове розслідування по кримінальному провадженню № 12014160000000291 від 02.04.2014 року за фактами розкрадання у період 2012-2014 років бюджетних коштів посадовими особами Служби автомобільних доріг у Запорізькій області та ТОВ «БМП Планета-Міст» під час проведення робіт з будівництва автотранспортної магістралі через р. Дніпро в  м. Запоріжжя, у сумі 3 224 323 380 грн.

 

-                     СУ ГУ НП в Запорізькій області здійснює досудове розслідування по кримінальному провадженню № 12014080000000392 від 31.07.2017 року, за фактом зловживання з боку посадових осіб Служби автомобільних доріг в Запорізькій області своїми службовими повноваженнями, які протягом 2014-2015 років організували поставки матеріалів по цінам, які значно перевищують середньоринкові, з подальшим отриманням різниці вартості від постачальників. Досудовим слідством були отримані дані згідно з якими до вчинення кримінального правопорушення причетний начальник Служби автомобільних доріг в Запорізькій області Геннадій Тімченко. Посадовець через підконтрольне йому ТОВ «Авто граніт» (керівником підприємства є його брат – Тімченко Д.А.) отримав неправомірну вигоду у розмірі понад 200 000 грн.

 -                   СУ ГУ НП в Запорізькій області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню №  2018080000000207 від 30.05.2017, за  фактом зловживання службовим становищем посадовими особами Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, внаслідок чого завдано тяжкої шкоди державному бюджету у вигляді стягнення штрафних санкцій за неналежне виконання умов договорів підряду. Досудовим слідством були отримані дані, згідно з якими начальник Служби автомобільних доріг в Запорізькій області Геннадій Тімченко сприяв стягненню у судовому порядку на користь ТОВ «Дорожньо-будівельне управління №57» (керівником підприємства є його брат – Тімченко Д.А.) зі Служби автомобільних доріг у Запорізькій області грошових коштів у сумі понад 7 млн. грн.

Протягом 2018 році, під час перебування на посаді заступника директора Департаменту – начальника Управління дорожнього комплексу Департаменту капітального будівництва ЗОДА Геннадій Тімченко, як зазначають поінформовані джерела, особисто контролював всі тендери, пов’язані з обслуговуванням та ремонтом автошляхів місцевого значення. Загалом у 2018 році таких тендерів було проведено 113, загальною вартістю понад 584 млн. грн..

На даний час проводиться досудове розслідування відносно посадових осіб Департаменту капітального будівництва, причетних до вчинення злочинів під час проведення робіт по обслуговуванню та ремонту автошляхів по кримінальним провадженням № 12018080340000253 від 17.05.2018 року, № 4201808106000106 від 25.07.2018 року та № 42018081050000134 від 01.11.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 364, ч.1 ст. 366 КК України.

Вочевидь, організувати такі масштабні фінансові оборудки та зухвалі порушення законодавства одній людині не під силу. Тож, ймовірно, до скоєння злочинів причетні й члени тендерного комітету ДП «Місцеві дороги Запорізької області», про яких ми розкажемо іншим разом.

А що губернатор?

Сьогодні голова Запорізької облдержадміністрації шле численні скарги й «листи щастя» столичним посадовцям, висловлюючи «глибоке занепокоєння» станом запорізького довгобуду – мостів через Дніпро та кепськими дорогами. При цьому, складається враження, що основна мета цих скарг – перекласти відповідальність за неналежний стан доріг, низькі темпи виконання ремонтних робіт та численні крадіжки майна і коштів на когось іншого. І, схоже, таким «цапом-відбувайлом» було обрано керівника Служби автомобільних доріг в Запорізькій області Андрія Івка.

У редакції «Факти Запоріжжя» чимало питань до пана Андрія. Про численні махінації на ремонтах автошляхів і його сумнівні «досягнення» на посаді ми вже неодноразово писали у своїх журналістських розслідуваннях. Тож в заангажованості нас запідозрити важко.

Але, аналізуючи ситуацію з автошляхами в регіоні, ми завдалися питанням – чому при такій кількості скарг на роботу САД, у Костянтина Бриля не виникає жодних претензій до ДП «Місцеві дороги Запорізької області», яке, власне, й створювалося для того, щоб утримувати дороги Запоріжжя у належному стані, ремонтувати та розвивати їх?

Чому губернатор не надсилає скарг і не вбачає порушень у діяльності керівника ДП Геннадія Тімченка? Адже саме до зони відповідальності керівника профільного ДП належить контроль за автодорогами загального користування місцевого значення в області.

Як Костянтин Бриль взагалі міг призначити людину, яка неодноразово була помічена у привласненні та розтраті бюджетних коштів в особливо великих розмірах, на таку високу і відповідальну посаду?    

Хіба що очільник регіону при створенні ДП «Місцеві дороги Запорізької області» та обираючи керівника для нового підприємства керувався зовсім не перспективами безпеки та якості дорожнього покриття, а іншими, більш меркантильними інтересами. Наприклад, тим, щоб, потіснити нардепа Бандурова та його призначенця Івка зі сфери, спрямувавши бюджетні мільйони для «освоєння» на підконтрольну людину?

Ми хочемо помилятися у своїх припущеннях. Проте на Запоріжжі досі спостерігається середньовічне та небезпечне бездоріжжя, і при цьому системно зростають статки високопосадовців.

Чи зміниться ситуація, коли президент Володимир Зеленський призначить нового керівника Запорізької області, і чи з’являться, нарешті, в регіоні якісні європейські дороги  покаже час. Принаймні, запоріжці на це дуже сподіваються.

Далі буде. 

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі