У Запоріжжі активісти закликають розробити сітку велодоріжок по місту

У Запоріжжі активісти закликають розробити сітку велодоріжок по місту

Висловлювання широко відоме громадськості Герберта Уеллса не втрачає своєї актуальності й до сьогодні. Він казав, що коли бачить дорослого на велосипеді, то спокійний за людство. І з цим неможливо посперечатися. Утім, минають роки, а велосипедисти, комфорт та безпека їхнього пересування – залишаються поза сферою уваги керівників українських міст.

Систематично небайдужі активісти в Запоріжжі нагадують місцевій владі про відсутність велоструктури в місті (подають петиції, влаштовують міні-мітинги, обговорювання). Але, на жаль, далі справа не просувається.

Цього разу справу під свій контроль вирішили взяти громадські активісти ГО «Справжні дії», які ініціювали збір підписів про виділення велодоріжок на головних артеріях Запоріжжя.

Так, на сайті ГО «Справжні дії» з’явилась петиція  «Велодоріжки по всій протяжності міста Запоріжжя». Автори петиції зазначають, що з кожним днем кількість прихильників цього виду транспорту збільшується, також з’являються нові види транспорту: гіроскутери, моноколеса, електросамокати та інші. Разом з тим, відповідна інфраструктура в місті відсутня.

Автор петиції Максим Кисельов закликає  облаштувати смуги для велосипедного транспорту на головних дорогах по всій протяжності міста Запоріжжя. Велосипедні смуги повинні знаходитись правіше від смуги припаркованих автомобілів, щоб не заважати їх виїзду, це відповідає захищеним велодоріжкам класу IV, які зараз будують в багатьох містах Європи та США. Велодоріжки повинні бути безперервними, без необхідності виїзду на тротуар або автомобільну дорогу.

Активісти виступають з вимогою сприяти збільшенню популярності велотранспорту, оскільки це реально допоможе не на багато, але зменшити забруднення атмосферного повітря.

Підписати петицію легко: варто лише зареєструватись на сайті громадської організації та підтримати таку важливу для міста ініціативу.

Велосипед сьогодні – не просто засіб пересування. Це символ нового, кращого, більш насиченого та якісного життя. Окрім того, такий вибір – це величезний внесок з збереження довкілля та, у підсумку, й власного здоров’я.

У країнах Європи велосипедний рух вже давно виокремився у щось потужне та абсолютно усвідомлене: як людьми, так і державою. Тут піклуються про наявність велосипедних доріжок, велопарковок, прокатів, магазинів. У нас же поки усе лише зароджується, усвідомлюється, переосмислюється. Утім, поки величезне і, бажано дорогуще авто, для нас дорівнюватиме нашому Его та пихатості – велодоріжок та розуміння того, навіщо вони, так і не буде.

Ініціатор петиції Максим Кисельов теж переконаний, що велосипед – вже давно не є символом бідності.

«У Запоріжжі була перша спроба з облаштуванням велодоріжки, але як показала практика, не все так просто – є багато нюансів, які потрібно врахувати.

«Велосипедна» реальність це вже не щось віддалене. Вже за рік-два велосипедистів буде критична маса, і мерія не може закривати на це очі, а має створювати цивілізовані умови руху для цього транспортного засобу.  

Більше того, Запоріжжя сьогодні – одне з найбільш забруднених міст у країні. Тому єдиним виходом для нього, як мені здається, мав би стати велосипед».

Представник ГО «Справжні дії» радить звернутися до іноземних проектантів, як це зробили у Львові, Вінниці та місті Долина. Причина – відсутність в Україні спеціалістів, які б могли розробити проект велосипедної інфраструктури міста. 

«Маємо велике сподівання, що вже цьогоріч хоча б щось у велосипедному русі зсунеться з "мертвої точки"», - зазначає Максим Кисельов.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі