У Запоріжжі на авіаційному підприємстві СБУ викрила російського шпигуна

У Запоріжжі на авіаційному підприємстві СБУ викрила російського шпигуна

Наразі перевіряється його причетність до двух катастроф українських Су-27 у 2018 році, які перед аваріями проходили ремонт на підприємстві

Співробітниками Служби безпеки України у результаті спецоперації викрито агента Головного розвідувального управління Росії. Розкритий агент виявився працівником запорізького стратегічного авіаційного підприємства "МіГ-Ремонт", та шпигував на користь московського агресора п'ять років поспіль.

Як повідомляє "ТСН", за продаж українських військових секретів шпигун отримував гонорари у американських доларах. Зокрема, Олексій Лазаренко – саме так звати російського агента – продав росіянам документацію від унікальної української системи супутникової навігації, аналогів якої у Повітряно-космічних сил РФ не було. А на момент затримання в агента знайшли флеш-носій із масивом даних щодо українських винищувачів та стану підприємства. Затримали Лазаренка на україно-російському кордоні, який шпигун мав перетнути заради зустрічі зі своїм куратором, офіцером ГРУ Сергієм Козачковим.

Пішов на державну зраду Лазаренко достатньо легко – свої вчинки він мотивував піклуванням про сім'ю, яку треба було витягти з безгрошів'я. А припинити працювати на агресора він вже не міг – знов-таки його сім'я стала для шпигуна "кнутом", яким йому погрожували з Москви.

Уперше про наявність агентури Росії на запорізькому підприємстві українська контррозвідка почала здогадуватися у жовтні 2018 року, коли на навчаннях у Вінницькій області раптом зазнав аварії винищувач Су-27, за штурвалом якого знаходилися підполковник, заступник командувача повітряних сил оперативного командування "Схід" та підполковник ВПС Національної гвардії Каліфорнії, США. Обидва пілоти загинули, а причини аварії досі не встановлено, але відомо, що до початку навчань винищувач ремонтувався на підприємстві "МіГ-Ремонт". Трохи пізніше, у грудні 2018 року, впав ще один Су-27, у Житомирській області – його пілот, майор українських ВПС, також загинув і, за деякими даними, цей літак також пройшов технічне обслуговування на "МіГ-Ремонті". Низка українських видань стверджує, що Лазаренко міг бути причетний як мінімум до однієї, або й до обох авіакатастроф.

Проте сам Лазаренко стверджує, що ніяких диверсійних задач від своїх російських кураторів не отримував. На "МіГ-Ремонті" також відкидають версію аварії літаків через диверсії росіян. Чесно кажучи, військові слідчі й самі не можуть точно назвати причини, через які два новітні винищувачі, пілотовані першокласними льотчиками, несподівано зазнали аварії.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі