Запорізький "пам'ятник корупції" відзначає 15-річчя: кілька цікавих фактів про недобудовані мости

Запорізький 'пам'ятник корупції' відзначає 15-річчя: кілька цікавих фактів про недобудовані мости

Недобудовані мости пережили п'ятьох президентів, зжерли мільярди, а зараз потроху розвалюються.

30 липня своє 15-річчя відзначила найвідоміша запорізька недобудова – мости через Дніпро. Дехто з мешканців Запоріжжя вже встиг народитися, коли велетенський "довгобуд" похмуро стирчав з-під води, потроху стаючи непридатним до подальшого добудування.

"Факти Запоріжжя" зібрали кілька цікавих відомостей про цю своєрідну пам'ятку нашого міста.

1. За роки "будівництва" мостів в Україні змінилося п'ять президентів – починали його ще за часів Кучми – та прогриміло дві революції, Майдан-2005 та Революція Гідності. Кожен з президентів у обов'язковому порядку відвідував недобудову та обіцяв її завершити. Останнім на мостах побував нинішній голова держави Володимир Зеленський.

2. Мости зжерли сотні мільйонів, або навіть й мільярди державних грошей. Скільки з них було "розпиляно", досі залишається великою таємницею – але суми, судячи з усього, величезні. Через це мости у Запоріжжі дістали назву "пам'ятника корупції". За останніми даними, вартість добудови мостів із початкової у 5 млрд грн зросла більше, ніж удвічі.

3. Як рукавички: у різні роки мости будувало кілька підрядників, які постійно змінювалися через участь у корупційних схемах. Наразі недобудова знаходиться на балансі Облавтодору.

4. Перший проєкт мостів виглядав зовсім інакше – планувалося зробити опори у вигляді своєрідних "арок", які спиралися б на скали на березі Дніпра. Але через аварію 1200-тонного крану "Захарій", який планувалося використати у будівництві, від "арок" довелося відмовитися та будувати прості мости на опорах. Це, у свою чергу, призвело до проблем із забурюванням до грунту.

Так повинні були виглядати запорізькі мості згідно першому проекту

5. Мости повинні були завершити у 2008 році, потім – у 2012, потім у 2014, але врешті-решт у 2016 році будівництво заморозили до кращих часів.

6. Нині мости, як кажуть містяни, майже повністю непридатні до використання – як з причини поганої консервації, так і через вплив погодних та природних умов. Окрім того, на стан конструкцій впливає їхня якість, яка, скоріше за все, була не найкращою, та й за цілісністю мостів ніхто особливо не стежить. Так, або інакше, але зараз вважається, що мости буде потрібно знести та перебудувати заново, а в скільки грошей це стане держбюджету – можна тільки здогадуватися.

7. Це один з небагатьох об'єктів державного значення, на якому зовсім немає охорони. Через це мости стали принадою для молоді та любителів так званого "екстриму", тому на недобудові іноді трапляються як невеликі інциденти, так і трагедії.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі