Асфальт для запорізьких доріг «постачає» завод, який не працював три роки (Розслідування)

Асфальт для запорізьких доріг «постачає» завод, який не працював три роки (Розслідування)

АБЗ у Матвіївці тривалий час був закритий, територія занедбана, а частина обладнання демонтована та здана на металобрухт.

Ми продовжуємо висвітлювати скандальну тему ремонту автошляхів Запорізької області, де замовником робіт виступає ДП «Місцеві дороги Запорізької області», директором якого є Геннадій Тімченко – протеже колишнього голови Запорізької облдержадміністрації Костянтина Бриля.

Під час журналістського розслідування було отримано інформацію, що ТОВ «Інтерметгруп» під час здійснення робіт по укладанню асфальту на ділянці автомобільної дороги О081664 Болгарка-Новоолексіївка-Орлівка-Ботієве (відкриті торги UA-2019-04-19-000868-c) закуповує будівельні матеріали (суміш асфальтобетонну) у філії «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький Облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України»,  відповідно до договору поставки від 06.05.2019 № 03/05-19А.

За договором АБЗ Запорізьке протягом липня-грудня 2019 року зобов’язується виготовити і передати у власність ТОВ «Інтерметгруп» асфальтобетон у кількості понад 150 000 тонн. Суміш асфальтобетонна буде виготовлена на АБЗ за адресою Запорізький район, с. Матвіївка, вул. Панферова, 250. Відвантаження продукції здійснюється на умовах самовивозу транспортом покупця.

Але виїхавши за зазначеною адресою у село Матвіївка, ми побачили, що завод знаходиться у занедбаному стані. Місцеві мешканці розповіли, що протягом останніх трьох років завод не працював, і лише нещодавно відновив роботу, при цьому частина виробничого обладнання була демонтована та здана на металобрухт.

Таким чином, на момент проведення тендеру, зазначений завод не працював. Крім того, згідно із даними з відкритих реєстрів ДП «Запорізький облавтодор», якому належить асфальтобетонний завод в с. Матвіївка, з 7 червня 2018 року знаходиться у стані банкрутства. Податковий борг підприємства на 1 травня 2019 року складає 58 405 000 грн

До речі, за даними джерел, ліквідатором підприємства було призначено Андрія Васильцова, який є братом чинного начальника Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області  Сергія Васильцова. В результаті, завод був проданий за копійки людям, пов’язаним із скандально відомою чиновницею – начальником відділу підготовки аналітичних, інформаційних матеріалів апарату Запорізької облдержадміністрації Юлією Савченко. Фактично ж на сьогодні, повідомляють інсайдери, Матвіївський асфальтобетонний завод контролює Геннадій Тімченко, директор профільного держпідприємства.  

Скидається на те, що насправді ніхто не збирається купувати асфальт на цьому заводі, а  підприємці просто реалізовують протизаконну схему і мають намір використовувати лише атестат виробництва від 30.10.2018 року, виданий філії «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький Облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України», який, не зважаючи на те, що підприємство припинило свою господарчу діяльність, залишається дійсним ще до 29 жовтня 2020 року.

Інсайдери повідомили, що для ремонту автошляхів ТОВ «Інтерметгруп» буде використовувати асфальтобетонну суміш, вироблену не заводським способом, з неякісних матеріалів та з порушенням вимог ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» та ДСТУ Б В.2.7-127:2015 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові. Технічні умови».

Аби уникнути питань щодо відповідності нормам та вимогам асфальтобетонної суміші, яка буде використана для ремонту автошляхів, ділки теж підстрахувались. Якість асфальтобетонного покриття буде підтверджена висновком лабораторії філії «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький Облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» (договір від 15.02.2019 року № 15/02-19Л), тобто самим виробником асфальту.

За нормами, лабораторія повинна перевіряти проби дорожньо-будівельних матеріалів за трьома основними критеріями. Перший критерій – це склад, вміст щебеню та бітуму у асфальті. Другий критерій – ущільнення, яке відбувається безпосередньо на дорозі. Ще один – фізико-механічні властивості, тобто перевірка на міцність – чи витримають зразки асфальту навантаження. Не зважаючи на те, що асфальтобетонна суміш, яка буде використана для ремонту ТОВ «Інтерметгруп» не відповідає жодним нормам, ми припускаємо, що висновок лабораторії буде позитивний.

Редакція буде стежити за тим, до яких кроків вдадуться підприємці за півтора місяця – адже 19 серпня 2019 року строк дії свідоцтва закінчиться, відповідно, надані висновки будуть не дійсні.

Далі буде.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі