Енергодар упроваджує інструменти е-демократії: влада відкрито співпрацює з громадянами

Енергодар упроваджує інструменти е-демократії: влада відкрито співпрацює з громадянами

Прес-факт*

Вже 4 роки поспіль в Енергодарі успішно працює ініціатива, що має на меті впровадження інноваційних механізмів участі громадян у вирішенні локальних проблем, допомагає самоорганізуватися й налагодити результативну співпрацю як із місцевою владою, так і з комунальними підприємствами. З 2012 року Фонд Східна Європа виконує проект «Відкрите місто: посилення участі громадян у розвитку місцевої громади», а в Енергодарі втілення цієї ініціативи відбулося за підтримки Проекту ПРОМІС.

Головним інструментом проекту є інтерактивна веб-платформа «Відкрите місто», де зареєстровані жителі можуть звернутися до місцевої влади в електронному форматі. Це значно спрощує комунікацію та дає змогу налагодити зворотний зв’язок між заявниками й відповідальними службами міста. Тож влада стає більш доступною і прозорою у своїй діях для громади.

Енергодар став 24-м із 72 міст України, які на цей час приєдналися до платформи. Завдяки «Відкритому місту» небайдужі енергодарці можуть поліпшити умови проживання у своєму місті, розміщуючи повідомлення про наявні соціально важливі проблеми. Станом на сьогодні на порталі зареєстровано майже 907 жителів Енергодара. Більшість звернень стосуються потреби в ремонтних роботах (покрівель житлових будинків, пішохідних доріжок, автомобільних доріг міста, дитячих майданчиків, систем опалення, водо- й електропостачання в під’їздах чи окремих квартирах), відновлення роботи ліфтів, освітлення тощо.

«Від запуску платформи у 2016 році та до сьогодні жителі міста залишили на порталі 937 звернень. Більшість із них повідомляють про проблемні питання, а інші наносять на карту корисні об’єкти. У підсумку із 764 зареєстрованих громадянами проблем більше ніж 625 — уже вирішено, а інші на цей час перебувають у процесі опрацювання», — зазначив Павло Музика, міський голова Енергодара.

Наприклад, мешканці будинку по вулиці Українській подали заявку про те, що в під’їзді впродовж цілого року не працює ліфт — за два тижні проблему вдалось вирішити. Мешканка вулиці Курчатова на початку 2019 року повідомила про забитий сміттєпровід у своєму будинку, і вже за 2 дні питання було успішно закрите. Відповідні служби оперативно виконують ремонтні роботи на більшість конструктивних запитів містян. Так, біля МПК «Сучасник» було облаштовано велопарковку та пандус для маломобільних груп населення.

У жовтні 2019 року Марина Панків скориставшись веб-платформою повідомила міські служби про те, що на проспекті Будівельників, 12, на новій пішохідній доріжці знаходилась незакрита яма. Марина просила зачинити яму люком аби забезпечити безпеку пересування енергодарців. Відповідні комунальні служби з’ясували, що КП «Міськзеленбуд», встановлювало тимчасове захисне огородження, але воно було демонтоване невідомими особами. Управління комунальної власності Енергодарської міської ради подякувало пані Марині за пильність і небайдужість, та у короткі терміни відзвітувало про закриття ями люком.

Отже, «Відкрите місто» дає можливість громадянам привертати увагу до актуальних міських проблем, місцевій владі — оперативно реагувати на ці недоліки, громадам — самоорганізовуватися, а місцевому бізнесу та інститутам громадянського суспільства — планувати соціальні ініціативи, ґрунтуючись на реальних потребах населення. Через платформу можна описати проблему, позначити її на карті та сформувати електронний запит. Це займає не більш як 15 хвилин. Очікується, що не пізніше ніж на третій робочий день після публікації представник визначеної організації візьме запит у роботу, а згодом повідомить про вирішення проблеми або ж закриє запит з обґрунтованим поясненням.

 «Портал було розроблено для невеликих міст, які не мають власних ресурсів для втілення подібних проектів, однак він викликав інтерес також у середніх і великих містах. На цей момент до платформи вже підключено 72 міста України (зокрема, 9 обласних центрів та 7 об’єднаних територіальних громад), більше ніж 14 000 учасників і понад 1000 організацій», — розповіла Олександра Піденко, координаторка програм Фонду Східна Європа.

Деяким містам достатньо наявних каналів спілкування з жителями, і вони вважають використання «Відкритого міста» неактуальним. Водночас для більш прогресивних міст, серед яких Енергодар, портал є важливим інструментом комунікації та демонстрацією відкритості влади. Спочатку в Енергодарі були деякі складнощі у сприйнятті платформи міською владою, утім із моменту ухвалення рішення про її запуск упровадження було активним і стрімким. Першочергово цьому сприяла сумлінна співпраця працівників міської ради та громадської організації «Агенція місцевого розвитку міста Енергодар». Завдяки їхній синергії та проактивній позиції було забезпечено ефективне навчання працівників комунальних служб і проведено інформаційну кампанію для енергодарців. На початку впровадження ініціативи «Відкрите місто» в Енергодарі відбулися декілька семінарів-тренінгів щодо роботи з веб-ресурсом для працівників Енергодарської міської ради та ініціативних груп жителів міста.

«Активність міст-учасників на платформі залежить від кількох факторів. Насамперед визначальними є наявність політичної волі міської влади забезпечувати ефективність розгляду заявок комунальними підприємствами та підтримка з боку громадськості. Енергодар є активним і показовим у цьому плані. Наочним прикладом є статистика платформи та карта міста, де можна відслідкувати кількість поданих та розглянутих заявок — вони густо розміщені по всіх районах і вулицях», — додала Олександра Піденко.

Упровадження електронного урядування — одна з найважливіших складових реформи державного управління, яка триває сьогодні в Україні. Вона націлена на те, щоб покращити взаємодію державних органів і населення, мінімізувати корупцію, оптимізувати ресурси. Прозорість, доступність, мінімальний контакт пересічної людини з чиновниками — основні переваги електронних послуг і сервісів. Нещодавно розпочала роботу перша українська платформа е-демократії E-DEM.TOOLS, яка поєднала найбільш популярні електронні сервіси: «Відкрите місто», «Єдину систему місцевих петицій», сервіси «Громадський бюджет» і «Електронні консультації з громадськістю». Проект ПРОМІС активно підтримує міста-партнери в упровадженні інструментів прямої демократії, тож, крім «Відкритого міста», в Енергодарі було запроваджено Громадський бюджет і систему електронних петицій.

За сприяння Проекту ПРОМІС систему «Відкрите місто» вже запроваджено в 8 містах-партнерах: Долина, Коломия, Миргород, Кременчук, Запоріжжя, Енергодар, Мелітополь, Вінниця. Проект ПРОМІС допомагає містам налагоджувати модель «відкритого уряду» та пропонує використовувати дієві механізми взаємодії влади і громадян.

Загалом, Проект ПРОМІС різносторонньо сприяє запровадженню інструментів відкритості влади в 16 містах-партнерах із 4 областей України. Зокрема, допомагає органам місцевого самоврядування у створенні моделі «відкритого уряду», складовими якої є: залучення громадян, прозорість і підзвітність влади, надання якісних адміністративних послуг. Одним з інструментів цієї моделі і є платформа «Відкрите місто», яка в багатьох українських містах вже стала невід’ємною частиною ефективного спілкування населення з чиновниками..

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Комментарии