Адміністративні послуги стають ще доступнішими: сервіс «Мобільний адміністратор» віднедавна працює і в Запоріжжі

Адміністративні послуги стають ще доступнішими: сервіс «Мобільний адміністратор» віднедавна працює і в Запоріжжі

Прес-факт*

Нині в Україні кількість людей з інвалідністю становить приблизно 6% від загальної кількості населення; людей похилого віку — понад 15%, а до маломобільних груп належить ще більше осіб. Усвідомлюючи такий контекст і бажаючи максимально врахувати потреби кожного містянина, у листопаді 2018 року міська влада Запоріжжя за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проекту ПРОМІС) запустила послугу «Мобільний адміністратор». Унікальний сервіс створено для людей похилого віку та осіб з інвалідністю, які не здатні самостійно пересуватись, тому потребують отримання адміністративних і дозвільно-погоджувальних послуг за місцем проживання.

Разом із постійним збільшенням кількості звернень громадян до Центрів надання адміністративних послуг (скорочено — ЦНАП) виникає потреба не лише в розширенні мережі ЦНАПів і підтриманні високої якості надання послуг, а й у зростанні доступності їх для різних категорій населення. Тому з метою підтримки інклюзивного середовища Проект ПРОМІС в рамках Фонду підтримки ініціатив демократичного врядування та розвитку долучився до модернізації надання адміністративних послуг у Запоріжжі, придбавши, зокрема, спеціальний мобільний кейс для філії ЦНАПу в Шевченківському районі міста. У кейсі поміщається повноцінний пересувний офіс: ноутбук, портативні сканер і принтер, 3G USB- модем, акумулятор і веб-камера. Додатково було проведено спеціальне навчання для персоналу. Сьогодні послуга мобільного адміністратора вже набула популярності.

«Про можливість отримання послуг мобільного адміністратора я дізналася в одній із філій ЦНАПу в місті — там мені дали контактний номер, за яким я зателефонувала, і привітна адміністраторка прийняла замовлення на приїзд додому. Послугу замовила для чоловіка похилого віку, за яким доглядаю. На жаль, він не може виходити з дому, пересувається лише зі сторонньою допомогою й реабілітаційною паличкою. Ще й недавно повернувся з лікування, тому не готовий до такого навантаження. А був потрібен витяг про право власності на нерухоме майно. Тому ми дуже задоволені таким нововведенням у місті — до нас приїхали й організовано все зробили», — розповіла Тамара Василівна Черевична, жителька Запоріжжя.

Щоб скористатися сервісом «Мобільний адміністратор», жителі Запоріжжя повинні зателефонувати до однієї з філій ЦНАПу або заповнити електронну форму запиту на сайті. Станом на січень 2020 р. на виїзді доступні 36 послуг. Наприклад, є можливість зареєструвати право власності на нерухоме майно, отримати будівельний паспорт забудови земельної ділянки та інші документи, які здебільшого стосуються нерухомості. Виїзди адміністраторів відбуваються у вівторок і четвер. У попередньо узгоджений із клієнтом час адміністратор ЦНАПу з мобільним кейсом приїжджає до місця знаходження заявника, оформляє всі необхідні документи та проводить замовлення послуг, а після виконання — повертає результати споживачеві послуги.

«Варто зазначити, що за 2019 р. кількість доступних мобільних послуг зросла з 14 до 36 найбільш затребуваних споживачами. А протягом наступного року плануємо налагодити надання абсолютно всіх адміністративних послуг через мобільний кейс. Окрім удосконалення послуг мобільного адміністратора, у Запоріжжі триває розширення мережі ЦНАПів. У 2020 році планується відкриття сьомої філії ЦНАПу у Хортицькому районі, що дасть можливість завершити процес інтегрування послуг у територіально віддалені райони міста», — розповідає Марина Глущенко, заступниця директора департаменту надання адміністративних послуг та розвитку підприємництва Запорізької міської ради.

На цей час у Запоріжжі працює шість районних філій ЦНАПу. Найновіша з них — філія Шевченківського району — відкрила свої двері для мешканців міста у травні 2018 р. за адресою: вул. Моторобудівників, 34. Її створення й оснащення комп’ютерною та оргтехнікою стало можливим зокрема завдяки Проекту ПРОМІС.

«Наразі в нас працює шість адміністраторів, включно з начальником відділу, який теж приймає громадян. Наявного штату працівників не вистачає для всіх потреб ЦНАПу, але стараємося максимально задовольнити запити всіх наших відвідувачів. Кількість клієнтів різниться залежно від декади місяця, кварталу чи дня тижня. У найбільш напружені дні обслуговуємо до 200 осіб.

Надаємо 149 адміністративні послуги, як і інші районні філії в Запоріжжі. Найбільш популярними є реєстрація нерухомості, реєстрація юридичних осіб і фізичних осіб – підприємців. Особливу увагу приділяємо доступності послуг для людей, які мають специфічні потреби. Для клієнтів із дітьми облаштовано дитячий куточок, а відвідувачів із немовлятами приймаємо поза чергою», — розповіла Олена Віткова, керівниця філії ЦНАП у Шевченківському районі Запоріжжя.

У розвитку українських громад важливо фокусуватися на всіх без винятку категоріях населення. Розуміння владою необхідності розбудови інклюзивного середовища забезпечує громадянам.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі