Будівництво мостів у Запоріжжі відтягується через фірму з кримінальним шлейфом

Будівництво мостів у Запоріжжі відтягується через фірму з кримінальним шлейфом

*Матеріал опублікований на основі розслідування, яке провела ГО "Справжні дії"

Відомо, що станом на 8 січня проведення аукціону у відкритих торгах на проведення робіт із будівництва автотранспортної магістралі через р. Дніпро в м. Запоріжжі призупинено у зв’язку з наявністю скарг, поданих до Антимонопольного комітету України.

Ми вирішили розібратися у ситуації і з’ясували, що всі скарги до Антимонопольного комітету України були подані київською будівельною компанією ТОВ «Еко-Буд-Трейд».

У своїх скаргах ТОВ «Еко-Буд-Трейд» повідомляє Антимонопольний комітет України про порушення Службою автомобільних доріг у Запорізькій області порядку проведення Процедури закупівлі та просить, зокрема, зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.

Загалом компанією у період з 16-26 грудня було подано три скарги, за подання кожної скарги сплачено 15 000 грн, як ми бачимо що до початку торгів бізнесменами вже було витрачено 45 тис. грн.

2 січня постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за двома скаргами прийнято рішення щодо зобов’язання Служби автомобільних доріг у Запорізькій області внести зміни до тендерної документації, розгляд останньої скарги припинено.

На даний час проведення аукціону призначено на 5 лютого 2020 року, до цього часу Служба автомобільних доріг у Запорізькій області повинна внести зміни до тендерної документації.

Ми вирішили уважніше придивитися до компанії, яка так наполегливо претендує на отримання підряду, вартістю понад 12 млрд гривень, та готова взяти на себе обов’язки вчасно і якісно добудувати запорізькі мости.

У відкритих джерелах ми знайшли декілька згадувань назви компанії.

Так, інтернет-видання «Олігарх» у 2017 році розповідало про те, що тендер на добудову Подільсько-Воскресенського мосту проводило КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва» не в Prozorro, а у Віснику держзакупівель (Дореволюційні «паперові закупівлі» прим. ред.)? оскільки сам тендер був оголошений ще в 2016 році, але постійно переносився. Директором ТОВ «Еко-Буд-Трейд» на той час був Сергій Драч - колишній перший заступник голови Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Як повідомляє інформаційний портал «СтопКор» у 2019 році ТОВ «Еко-Буд-Трейд», яке є генпідрядником будівництва розв'язки під Вишгородом закуповувало пісок у фірми, яка займається нелегальним видобутком надр у Вишгороді.

На сторінках сайту «Економічна правда» розповідають про те, що у 2019 році вартість будівництва Великої кільцевої дороги, яку будує ТОВ «Еко-буд-трейд» зросла втричі, у зв’язку з чим суд дозволив правоохоронцям провести обшуки в КМДА.

Як йдеться в матеріалах слідства, очікувана вартість договору на проведення будівельних робіт становила 375,6 млн гривень. Переможцем торгів було оголошено ТОВ «Еко-буд-трейд», ціна в ході торгів знизилася до 325,914 млн гривень. Незабаром КМДА видала нове розпорядження про коригування проекту, в результаті чого вартість будівництва ділянки довжиною 1,8 км зросла до 1,125 млрд грн. В ході досудового розслідування на місці проведення будівельних робіт був проведений огляд. В результаті слідчі виявили, що наразі жодні будівельні або підготовчі роботи там не проводяться.

Також не оминули увагою діяльність ТОВ «Еко-буд-трейд» правоохоронці, кримінальні провадження відносно посадових осіб компанії одночасно розслідуються працівниками прокуратури, служби безпеки та поліції.

За даними Єдиного державного реєстру судових рішень відносно посадових осіб ТОВ ТОВ «Еко-буд-трейд» розпочато чотири кримінальні провадження за фактом вчинення кримінального правопорушення статтею 5 статті 191 Кримінального кодексу України «Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем вчинені в особливо великих розмірах або організованою групою»:

  • - Київською місцевою прокуратурою № 2 здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42018101020000145 від 08.08.2018 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України під час будівництва Подільсько-Воскресенського мостового переходу через річку Дніпро;
  • - СУ ГУНП у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42019100000000293 від 19.04.2019 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ст. 15, ч. 5 ст. 191 КК України під час будівництва Великої Окружної дороги на ділянці від просп. Маршала Рокоссовського до вул. Богатирської у Оболонському районі;
  • - ГСУ Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12019000000000425 від 14.05.2019 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України під час будівництва Подільського мостового переходу через р. Дніпро у м. Києві;
  • - СУ Головного управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42019100000000481 від 06.08.2019 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого за ч. 3 ст. 191 КК України під час будівництва та реконструкції житлових будинків і доріг (автошляхів) на замовлення комунальних підприємств КМДА, на загальну суму 521 млн грн.

За даними Прозоро ТОВ «Еко-Буд-Трейд» у 2017 році чотири рази визнано переможцем відкритих торгів, загальна вартість робіт складає понад 7,6 млрд гривень. У тому числі, з 2017 року компанія на замовлення Київської міської державної адміністрації здійснює будівництво Подільського мостового переходу через р. Дніпро у м. Києві, вартість робіт складає понад 6,5 млрд грн, будівництво повинні були завершити до 31 грудня 2018 року, але сторонами неодноразово укладалися додаткові угоди щодо продовження строки виконання робіт, станом на 1 січня, міст в експлуатацію не зданий, за словами Віталія Кличка завершити будівництво планується у поточному році.

Улітку 2019 року Подільський міст виглядав так:

Будівництво запорізьких мостів рано чи пізно завершиться, втім необхідно обрати підрядника, який дійсно вміє будувати, і не більше. Відтепер результат «часу» залежить від чиновників, які обиратимуть компанію.

Можна сказати що прийняте рішення послужить своєрідним лакмусовим папірцем, який зобразить плани чинної верхівки Запорізької області на найближчі чотири роки, а саме вони налаштовані розвивати область, яку їм довірено.

Також звертаємося до членів тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, від яких нічого не залежить, але які будуть вимушені поставити свій підпис під рішенням щодо обрання переможця відкритих торгів з нагадуванням, що з першого січня за порушення вимог Закону України «Про держані закупівлі» передбачено кримінальну відповідальність.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі