Сегодня - 26.05.2019
Главная>Общество>Будівництво запорізьких мостів затримується: причина у невідкоригованому проекті

Будівництво запорізьких мостів затримується: причина у невідкоригованому проекті

На сьогодні в облдержадміністрації відсутня інформація щодо стану виконання коригування стадії «Проект»

За інформацією Департаменту промисловості та розвитку інфраструктури, об’єкт незавершеного будівництва «Будівництво автотранспортної магістралі через р. Дніпро в м. Запоріжжі (автомобільна дорога Н-08 Бориспіль - Дніпро - Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь «Під´їзд до о. Хортиця (автотранспортна магістраль через р. Дніпро у м. Запоріжжі)»)» знаходиться на балансі Служби автомобільних доріг у Запорізькій області. І одержувачем бюджетних коштів усіх рівнів, передбачених на об’єкт, є Служба автомобільних доріг, яка є підрозділом Укравтодору. 

10.04.2017 Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області були надані Приписи про зупинення будівельних робіт та про усунення порушень, у результаті чого був перерваний технологічний процес будівництва. У зв’язку з цим, для продовження будівництва Об’єкта необхідно завершити коригування раніше затвердженої стадії «Проект» з урахуванням уточнених даних з інженерних вишукувань та додаткових розрахунків, повідомляє прес-служба Запорізької ОДА.

За результатами спільних нарад в Укравтодорі, які відбулися 08.02.2018 та 14.03.2018 було доручено:

  • Службі автомобільних доріг у Запорізькій області − оголосити процедуру закупівлі послуг з вибору проектної організації з коригування стадії «Проект»;
  • Облдержадміністрації − передбачити кошти обласного бюджету у 2018 році в рамках «митного експерименту» у сумі 60,0 млн. грн. на виконання аварійних робіт на Об’єкті та коригування стадії «Проект»;
  • Укравтодору − підготувати відповідний проект постанови Кабінету Міністрів України стосовно присвоєння Об’єкту статусу дороги державного значення.

Незважаючи на досягнуті домовленості, велике соціальне та стратегічне значення об’єкта вирішення питання щодо присвоєння об´єкту статусу дороги державного значення затягнулося до липня місяця 2018 року.

Зокрема, з невідомих причин у проекті відповідної постанови було змінено назву об’єкта з «Автотранспортна магістраль через р. Дніпро в м. Запоріжжі» на «Під’їзд до о. Хортиця» (автотранспортна магістраль через р. Дніпро у м. Запоріжжі»)». Так, зміни до Переліку автомобільних доріг загального користування державного значення були внесені тільки 26.07.2018 постановою Кабінету Міністрів України № 631, при цьому нова назва об’єкта так і не відповідає титулу проекту будови.

Зі свого боку облдержадміністрацією виконано домовленість та передбачено фінансування у 2018 році з обласного бюджету в рамках «митного експерименту» у сумі 60,0 млн. грн.

Проте, враховуючи не освоєння Службою вищезазначених коштів у сумі 60,0 млн. грн. на об’єкт у 2018 році, облдержадміністрацією прийнято рішення щодо перерозподілу коштів на інші об’єкти.

У червні 2018 року Служба автодоріг у системі Prozorro розмістила оголошення про проведення тендерних закупівель робіт з коригування стадії «Проект» об’єкту «Будівництво автотранспортної магістралі через р. Дніпро в м. Запоріжжі» на суму 30,00 млн. грн. Однак, торги не відбулися у зв’язку з поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.

Пізніше 18.10.2018 Службою повторно у системі Prozorro розміщено оголошення про проведення тендеру на коригування стадії «Проект» об’єкту «Будівництво автотранспортної магістралі через р. Дніпро в м. Запоріжжі» (автомобільна дорога Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжі (через м. Кременчук) – Маріуполь «Під´їзд до о. Хортиця (автотранспортна магістраль через р. Дніпро у м. Запоріжжі)») на суму 53,59 млн. грн. Вартість робіт з невідомих причин була збільшена на 77 % в порівнянні з попереднім оголошенням про проведення тендерних закупівель.

Участь у тендері прийняли два учасники ТОВ Союзтранспроект та ТДВ Інститут Дніпродіпротранс. Рішенням тендерного комітету переможцем було визнано ТОВ Союзтранспроект.

Разом з цим 03.12.2018 рішенням тендерного комітету пропозицію ТОВ Союзтранспроект було відхилено (переможець відмовився від підписання договору).

У зв’язку з цим, 07.12.2018 року Службою переможцем тендерних закупівель було визнано ТДВ Інститут Дніпродіпротранс.

При цьому ТДВ Інститут Дніпродіпротранс згідно з тендерною документацію повідомлено про залучення у якості субпідрядників двох фізичних осіб підприємців: ФОП Малишевський Максим Вікторович та ФОП Ковалевський Дмитро Олександрович (з перерахуванням на їх рахунки 17 % (або 9,1 млн грн.) від загальної вартості робіт). Слід зазначити, що без вищезазначених ФОПів ТДВ Інститут Дніпродіпротранс не відповідав би кваліфікаційним вимогам для виконання такого виду робіт.

22.12.2018 Службою було укладено догорів з ТДВ Інститут Дніпродіпротранс на виконання коригування стадії «Проект». Згідно з договором вартість послуг – 53,59 млн. грн., термін виконання робіт – 31.10.2019.

У 2019 році з державного бюджету передбачено лише 25,0 млн. грн. на зазначені роботи. Необхідно додатково передбачити ще 28,5 млн. грн.

В обласному бюджеті у 2019 році не має вільних відповідних залишків на проведення робіт на об’єкті, про що було повідомлено Укравтодор.

На сьогодні в облдержадміністрації відсутня інформація щодо стану виконання коригування стадії «Проект».

- Імовірно, роботи з будівництва мостових переходів через р. Дніпро у Запоріжжі (при виконанні робіт коригування згідно графіку) розпочнуться не раніше другої половини 2020 року. Адже після завершення коригування проектно-кошторисної документації необхідно перезатвердити оновлений титул проекту окремим розпорядженням КМУ та передбачити відповідне фінансування в держбюджеті, і лише після цього оголосити тендер на визначення відповідної підрядної організації за міжнародною процедурою. Отже наразі можна говорити, що відбувається навмисне затягування будівництва мостів, - зазначив, коментуючи ситуацію, заступник голови облдержадміністрації Андрій Антонов.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі.