Генератори витрат: нові схеми у «Запоріжзв’язоксервіс» та представників влади?

Генератори витрат: нові схеми у «Запоріжзв’язоксервіс» та представників влади?

Сьогодні видання «Факти Запоріжжя» розповість про те, як недобросовісні підприємці та посадовці продукують схему освоєння коштів на закладах освіти Запоріжжя. Деталі дізнавайтесь далі.

Як стало відомо нашій редакції, ПрАТ «Запоріжзв`язоксервіс» (надалі – ЗЗС) ще у 2008 році уклало практично з усіма районними відділами освіти міста Запоріжжя договори на приймання платежів від фізичних осіб через пункти надання фінансових послуг ЗЗС.

Одночасно з укладанням між ЗЗС та відділами освіти договорів на переказ коштів, також було укладено договори відповідального зберігання майна.

Відповідно до договорів відповідального зберігання ЗЗС (як поклажодавець) передало до відділів освіти (як зберігачів) на відповідальне безстрокове та безоплатне зберігання майно, а саме комп’ютери, мережеві фільтри та комплекти обладнання каналів радіозв’язку тощо.

При цьому, укладені договори відповідального зберігання не містять умов щодо оплати послуг зберігача (відділів освіти) та відшкодування витрат останніх за зберігання. Таким чином, можна стверджувати, що майно, передане на зберігання, фактично використовувалося сторонами для надання ЗЗС послуг щодо використання відділами освіти відповідного програмного забезпечення по веденню обліку платежів та бази клієнтів, з формуванням особових рахунків за послуги дитячих (дошкільних) закладів.

Заслуговує на увагу той факт, що на відділи освіти був покладений обов’язок щодо ознайомлення платників – фізичних осіб з порядком переказу грошових коштів через пункти надання фінансових послуг ЗЗС.

Міська рада і по сьогоднішній день створює умови для такої діяльності ЗЗС, опублікувавши на своєму сайті інформацію про оплату послуг закладів освіти, через каси ЗЗС, без зазначення інших – альтернативних фінансових установ, тобто, позбавляючи людей право вибору фінансової установи, через яку здійснювати платіж.

Таким чином, можна припустити, що фактично всі платежі за послуги дитячих садків (дошкільних закладів) здійснюються через мережу пунктів надання фінансових послуг ЗЗС.

Начебто цілком нормальна ситуація: багато підприємств, в тому числі й комунальні, які надають житлово-комунальні послуги, укладають з фінансовими установами договори на приймання платежів за свої послуги.

Однак, є декілька суттєвих відмінностей:

  • По-перше, зазначені підприємства не обмежують своїх споживачів у виборі фінансових установ через які можна здійснювати платежі;
  • По-друге, укладаючи договір з фінансовою установою на приймання платежів, оплату цих послуг підприємство відносить на свій рахунок.

В даному ж випадку, перераховуючи кошти за послуги дитячих садків, батьки додатково сплачують ЗЗС за послугу з переказу коштів. Так, відповідно до інформації ЗЗС, розміщеної на офіційному сайті даної фінансової установи, за оплату послуг дитячих садків ЗЗС додатково стягує 2% від суми переказу, але не менше 6,00 грн, та не більше 9,00 грн.

Зважаючи на вищевикладену інформацію, припускаємо існування антиконкурентних узгоджених дій, які полягають у наданні ЗЗС, як окремому суб'єкту господарювання переваг, які поставили ЗЗС у привілейоване становище стосовно конкурентів (інших фінансових установ), що призвело до спотворення конкуренції на ринку з приймання платежів.

Однак, стверджувати наявність антиконкурентних узгоджених дій має лише органи Антимонопольного комітету України. У будь-якому випадку зазначені обставини підлягають перевірці органами Антимонопольного комітету України.

Водночас необхідно звернути увагу на той факт, що вартість послуг ЗЗС в 4 рази перевищує ринкову, оскільки вартість таких послуг у банківських установах складає 0,5 % від суми переказу.

Отже, посадові особи органів місцевого самоврядування, які продовжують таку «співпрацю» з ЗЗС, фактично використовують своє службове становище всупереч інтересам громади, та можна припустити, отримуючи за це від даної фінансової установи неправомірну вигоду.

До того ж, такі явні порушення не привернули уваги контрольно-ревізійного управління (Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області), що ставить під сумнів результати їх щорічних перевірок відділів освіти, дошкільних закладів освіти, в тому числі й на сьогодні.

Сама компанія ПрАТ «Запоріжзв`язоксервіс», та один з її власників Юрій Комісаров, відомі також з іншого привиду. Так, як відомо з публікацій ЗМІ, прокуратурою Запорізької області проводилося досудове розслідування у кримінальному проваджені № 12014080010000484 за ч. 5 ст. 191 КК України за фактом розкрадання коштів комунальних підприємств м. Запоріжжя посадовими особами компаній ПрАТ «Запоріжзв`язоксервіс» і ТОВ ВКФ «ГЮСС».

За даними слідства, Юрій Комісаров, який є власником фінансової установи, що займає монопольне положення на ринку з приймання житлово-комунальних платежів в м. Запоріжжя, за залученням афільованої компанії, яка здійснювала нарахування комунальних платежів, протягом 1994-2015 років, незаконно заволодів грошовими коштами комунальних підприємств в особливо великих розмірах.

У зазначеному кримінальному провадженні була проведена комплексна судова-економічна та комп'ютерно-технічна експертиза, відповідно до висновків якої за період з 01.01.2013р. по 01.05.2015р. документально підтверджені збитки, завдані посадовими особами ЗЗС та ГЮСС комунальним підприємствам, на суму 8 995 860,58 грн.

Однак, саме досудове розслідування здійснювалося досить кволо, відносно інших періодів збитки взагалі не встановлювались.

Так, досі не зрозуміло чому правоохоронні органи не встановили розмір збитків за попередній період; не встановили схеми легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом; не розслідували факти навмисного та безпідставного завищення фінансовою установою сум, які підлягали сплаті за житлово-комунальні послуги, та подальшого протиправного заволодіння ними; чому не було пред’явлене обвинувачення посадовим особам органів місцевого самоврядування, які сприяли в заволодінні коштів комунальних підприємств.

Втім, викликає подив і той факт, що під час розгляду справи у суді комунальні підприємства відмовляються від спричиненої їм матеріальної шкоди, що фактично робить неможливим притягнення винних до кримінальної відповідальності.

З огляду на викладене, можна припустити про існування злочинного угрупування, до складу якого входили як посадові особі фінансової установи ЗЗС, так і посадові особи правоохоронних органів й посадовців органів місцевого самоврядування.

Як бачимо, Юрій Комісаров зі своїми компаніями дотепер здійснює приймання платежів, та супроводжує на платній основі програмне забезпечення щодо нарахування комунальних платежів.

На наш погляд, вказана ситуація існує завдяки наявності змови між недобросовісним підприємцем та правоохоронцями Запорізької області. А ми й надалі продовжимо стежити за цією ситуацією та знайомити вас з її подробицями.

 

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі