Громадський транспорт став вигідним коритом для Запорізької міської ради

Громадський транспорт став вигідним коритом для Запорізької міської ради

Сотні тисяч пасажирів щодня, десятки трамвайних й тролейбусних, автобусних маршрутів — все це обслуговує комунальне підприємство «Запоріжелектротранс», отримуючи щодня доходи.

Рішенням Запорізької міської ради № 25 від 18.12.2019 року прийнята Міська цільова програма «Забезпечення належної та безперебійної роботи Запорізького комунального підприємства міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» на 2018-2021 роки». Відповідно до наданих розрахунків орієнтовний обсяг фінансування даної програми передбачає виділення з-понад 1 мільярда 816 мільйонів гривень, з них 2020 рік передбачено витратити 953 мільйони гривень.

Така турбота про соціально незахищені верстви населення, які переважно користуються міським електро- і автотранспортом, дасть додатковий привід попіаритися меру та депутатам міської ради, які мають намір на наступних місцевих виборах позмагатися за свої крісла.

Але це ще й майже один мільярд гривень, частину якого можна непомітно перенаправити на проведення передвиборчої компанії, використавши одну із відпрацьованих схем виведення коштів із міського бюджету.

Наприклад, щорічно з бюджету міста виплачується багатомільйонна компенсація за проїзд пільговиків в електротранспорті та автобусах підприємства «Запоріжелектротранс».

Надання компенсацій - це схема, за якою керівник КП «Запоріжелектротранс» Юрій Папач особисто домовляється з мером Запоріжжя Володимиром Буряком від якого реально залежить за що проголосують депутати міської ради, та скільки грошових коштів із бюджету міста буде виділено на покриття пільгових перевезень. Усі ці гроші через підставні фірми виводяться з рахунків КП «Запоріжелектротранс» у якості оплати обслуговування і ремонту автотранспорту.

За даними сайту Запорізької міської ради сума компенсації пільгового проїзду в електротранспорті та автобусах підприємства «Запоріжелектротранс» за 2016-2018 роки, яка склала 210 389 653 грн:

  • 2016 рік – потреба 77 076 961 грн, компенсовано 44 414 192 грн, (рівень забезпечення – 57,6%);
  • 2017 рік – потреба 86 239 847 грн, компенсовано 82 813 071 грн, (рівень забезпечення – 96,0%);
  • 2018 рік – потреба 86 239 847 грн, компенсовано 83 162 390 грн, (рівень забезпечення – 96,4%);
  • 2019 рік – сума компенсації ще не оприлюднена.

Якщо у 2018 році вартість проїзду в автобусі складала 4 грн, а у тролейбусі та трамваї 3 грн, то середня вартість проїзду у транспорті «Запоріжелектротрансу» коштувала 3,5 грн, у 2019 вартість проїзду було збільшено.

Шляхом простих арифметичних розрахунків (поділивши 86 239 847 грн на 365 днів) ми дізналися, що у 2018 році КП «Запоріжелектротранс» щоденно мало перевозити 67 506 громадян, які мають право на пільговий проїзд, відповідно, розмір компенсації, яку мала забезпечити міська рада складає 236 273 грн удень.

Але насправді кількість реально перевезених пільговиків ніхто не знає, їх ніколи не рахували, у документах зазначають абстрактну цифру, яка не має нічого спільного з реальною кількістю пільгових перевезень.

Це доведено у рішенні Антимонопольного комітету України від 08.08.2019 року № 548-р «Про результати розгляду справи про державну допомогу», в якому зазначено, що: Управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку Запорізької міської ради не надало достатніх обґрунтувань того, що розмір компенсації на надання послуг, було визначено заздалегідь об’єктивним і прозорим способом, що вона є обґрунтованою, тобто не перевищує суми, необхідної для покриття чистої фінансової різниці між понесеними витратами та доходами суб’єкта господарювання, з урахуванням розумного рівня прибутку. Так, відсутній опис механізму визначення компенсації та параметрів для розрахунку, опис заходів щодо уникнення та повернення будь-якої надмірної компенсації.

Антимонопольний комітет України зобов’язав Управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку Запорізької міської ради:

1) розробити та затвердити нормативно-правовий або розпорядчий акт, в якому повинні бути чітко визначені:

- параметри, на підставі яких розраховується та переглядається компенсація за надання послуг із перевезення пасажирів автомобільним транспортом, враховуючи, що сума компенсації не повинна перевищувати суми, необхідної для покриття чистих витрат (чистої фінансової різниці) між понесеними витратами та отриманими доходами суб’єкта господарювання при наданні вказаних послуг, з урахуванням розумного рівня прибутку;

- заходи щодо уникнення та повернення компенсації у випадку надання надмірної компенсації;

2) розробити та затвердити Методику розрахунку компенсації на надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес, відповідно до частини четвертої статті 263 Угоди, а також вимог, що містяться в додатку до Регламенту (ЄС) № 1370/2007 29 Європейського Парламенту і Ради від 23 жовтня 2007 року про громадські послуги з перевезення пасажирів залізницею та автомобільними шляхами.

Викрита схема також є причиною того, що у місті досі не впроваджено систему електронного квитка. Нагадаємо, Е-квиток - це єдиний проїзний документ, що діє у громадському транспорті, його впроваджує міська влада аби покращити транспортну інфраструктуру міста. Лише однією картою або квитком із QR-кодом ви можете оплатити проїзд у любому громадському транспорті міста.

Електронний квиток відкриває для організатора перевезень певні можливості, це: повний контроль за перевізниками, актуальна і точна статистика використання транспорту, можливість оптимально планувати маршрутну мережу, скорочення витрат на збір виторгу і головне точну інформації про кількість перевезених пасажирів.

Але такий контроль зламає налагоджену схему, за якою протягом останніх років на території Запоріжжя працює злочинне угрупування, члени якого привласнювали бюджетні кошти в особливо великих розмірах, виділені на компенсацію пільгових перевезень, тож строки його впровадження у Запоріжжі навіть не розглядалися.

З урахуванням вищевикладеного, посадові особи КП  «Запоріжелектротранс» спільно з посадовими особами та депутатами Запорізької міської ради можуть бути причетним до привласнення, розтрати майна або заволодіння ним шляхом зловживання своїм службовим становищем, що вчинено в особливо великих розмірах організованою групою, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Просимо правоохоронні органи розглянути дану публікацію, як повідомлення про вчинення кримінального правопорушення в порядку ст. 214 КК України.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі