Керівництво Запорізької області розподілило 620 мільйонів на обслуговування доріг

Керівництво Запорізької області розподілило 620 мільйонів на обслуговування доріг

Нове керівництво вже встигло налагодити тісні взаємостосунки зі «старими» підрядниками.

Ми вже розповідали, що на послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області та штучних споруд на них у 2020-2021 роках заплановано виділити понад 920 мільйонів гривень.

26 листопада під час онлайн-наради Віталій Туринок представив керівникам Департаментів ЗОДА своїх заступників, на якій зазначив, що усіма питаннями щодо ремонту та обслуговування автомобільних доріг Запорізької області опікується Володимир Тарасенко (кум голови обладміністрації, — ФЗ).

Відповідно до виданого розпорядження голови обласної державної адміністрації від 11 листопада № 540 «Про розподіл обов’язків між головою, першим заступником, заступниками голови та керівником апарату обласної державної адміністрації» Володимир Тарасенко опікується ДП «Місцеві дороги  Запорізької області», Службою автомобільних доріг  у Запорізькій області, ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», тобто всіх хто відповідає за автомобільні дороги Запорізького краю.

За інформацією редакції, Володимир Тарасенко з початку жовтня особисто погоджує всіх переможців тендерних закупівель на будівництво, ремонт та обслуговування автодоріг.

Сьогодні, вкотре розповімо про проведення відкритих торгів замовником яких виступає ДП «Місцеві дороги Запорізької області». Директор ДП «МДЗО» Геннадій Тімченко, за нашою інформацією, може бути причетним до привласнення, розтрати та заволодіння бюджетними коштами в особливо великих розмірах, з осені він просто змінив «дах», під яким розкрадає гроші.

Одразу зазначимо, що не зважаючи на те, що процедура закупівлі проводилась із публікацією англійською мовою, жодного іноземного, або навіть нового учасника ми не побачили. Під час проведення аукціону між собою «змагалися» ті ж підрядники, які вигравали тендери за часів попередньої влади,  про що ми розповідали раніше.

Впродовж 2020-2021 років підрядник повинен забезпечити:

  • 1. Ліквідацію вибоїн, тріщин, осідань асфальтобетонного дорожнього покриття;
  • 2. Ліквідацію розмивів, вибоїн, деформацій і руйнувань земляного полотна;
  • 3. Очищення смуги відводу, узбіч, укосів і розділювальних смуг від сторонніх предметів та сміття;
  • 4. Заміну дорожніх знаків;
  • 5. Очищення водовідвідного облаштування від снігу та льоду;
  • 6. Обробку доріг протиожеледними матеріалами при зимовій слизькості та ожеледиці;
  • 7. Періодичне скошування трави, боротьба з бур'янами у межах земляного полотна, берм, на узбіччях і в смузі.

На сьогодні, вже проведено більшу частину торгів та визначено переможців:

Як бачимо, підряди з експлуатаційного обслуговування автомобільних доріг Запорізької області віддали своїм підприємствам, за інформацією редакції, ТОВ «АБЗ Промбуд» підконтрольне першому заступнику голови Запорізької ОДА Івану Федорову, ТОВ «Інкомцентр-Інвест» контролюють представники вірменської діаспори, ТОВ «Доррем Технології» підконтрольне директору ДП «Місцеві дороги Запорізької області» Геннадію Тімченко, ТОВ «Ремшляхбуд» депутату Запорізької обласної ради Олександру Кіркову.

Аукціони, під час яких будуть визначені переможці на обслуговування, Бердянського, Більмацького, Михайлівського, Новомиколаївського та Розівського районів проведуть на початку січня 2020 року.

Зазначимо, що відповідно до вимог укладених договорів, представники ДП «Місцеві дороги Запорізької області» перед підписанням актів приймання виконаних робіт повинні перевірити відповідність зазначених в актах робіт з фактично наданими послугами, тільки після цього перераховуються грошові кошти.

Відповідно, якщо гроші перераховані, автомобільні дороги, які обслуговуються підрядником, знаходяться в задовільному стані, зобов’язання за укладеними договорами виконані у повному обсязі. Так, принаймні вважають чиновники, які перераховують бюджетні кошти, але кожен хто користується зазначеними автошляхами та протягом року на одному й тому же місці бачить вибоїни, тріщини дорожнього полотна, кущі, траву або сміття на узбіччі доріг, відсутній дорожній знак не може погодиться з цим.

Під час моніторингу публічних закупівель ДП «Місцеві дороги Запорізької області» ми виявили ще одну цікаву закономірність, так у 2019 році послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг на території Великобілозерського та Кам'янсько-Дніпровського районів надавало ТОВ «Юнія-Транс», після проведених у листопаді відкритих торгів зазначене підприємство буде продовжувати опікуватися дорогами у зазначених районах і у 2020-2021 роках.

Така ситуація спостерігається й у інших районах, так ТОВ «Промтехсервіс» ще на два роки продовжить обслуговування доріг Гуляйпільського району, ТОВ «АБЗ Промбуд» буде опікуватися Мелітопольським районом, ТОВ «Доррем Технології» - Оріхівським та ТОВ «Дорбуд» - Якимівським.

Зважаючи на вищевикладену інформацію, це може прямо суперечити принципам здійснення публічних закупівель, у наведених фактах тяжко побачити добросовісну конкуренцію серед учасників, максимальну економію бюджетних коштів, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель або запобігання корупційним діям і зловживанням.

Складається враження, що проведені відкриті торги - це просто фікція, дороги заздалегідь розподілені між підрядниками, у кожного своя територія, ніхто нікому не заважає, всі спокійно заробляють гроші, під час тендерів створюють видимість боротьби, один раз знижуючи очікувану вартість на пару тисяч.

Але це ще не все, є ще одна загроза, а саме те що підприємство буде надавати послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг на території одного району протягом трьох років, що повністю нівелює питання гарантії якості наданих послуг. За договором, Підрядник дає гарантію один рік на надані послуги й повинен за власні кошти усунути недоліки, виявлені під час гарантійного терміну, у разі якщо один підрядник постійно буде обслуговувати зазначену територію, недоліки будуть усуватися за державні кошти, а не кошт підрядника.

Як ми бачимо, повна заміна керівництва області в жодному разі не вплинула на ситуацію, яка склалася на ринку ремонту та обслуговування автомобільних доріг Запорізької області. Нові чиновники (Туринок, Тарасенко, обидва прийшли на держслужбу із бізнесу) одразу найшли спільну мову з керівниками зазначених підприємств та домовились продовжити  працювати на взаємовигідних умовах.

Так, Іван Федоров, скориставшись новим статусом, майже у два рази збільшив кількість підрядів, які надані підконтрольному йому ТОВ «АБЗ Промбуд».

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі