Подвійне сальто від Бердянського порту: спростування

Подвійне сальто від Бердянського порту: спростування

Кожного дня наша редакція невпинно працює, щоб наші читачі завжди отримували актуальні новини. При обробці власного матеріалу користуємось відкритими джерелами інформації. Журналісти видання «Факти Запоріжжя» дійсно професіонали, але нами допущена помилка у публікації, яка потребувала більш глибокого аналізу у вузькоспеціалізованій тематиці із залученням профільних фахівців.

На виконання листа Бердянської філії  ДП "Адміністрація морських портів України" № 192/11-01-13/Вих/11 від 04.02.2020 на адресу редакції, яким філія вимагає спростування публікації,

"Вимагаємо спростувати публікацію на інформаційно-аналітичному порталі «Факти Запоріжжя» https://zp-falkty.net.ua/society/podviyne-salto-vid berdyanskogo-portu-yak-osvoiti-sotni-tisyach-griven під заголовком «СПРОСТУВАННЯ». "

Спростовуємо зазначену публікацію.

Разом з тим, нами встановлено інші цікаві відомості на підставі офіційних документів, які люб'язно надані БФ ДП "АМПУ".

Бердянська філія ДП «АМПУ» здійснює роботи із експлуатаційного днoпоглиблення на підставі Дозволу No007 109-16-ЗП від 01.09.2016 року, виданого Міністерством екології та природних ресурсів України.

Постанови Кабінету Міністрів України від 07.10.2009 No 1207 «Про надання державному підприємству «Бердянський морський торговельний порт» у користування акваторії»;

Положення про Бердянську філію ДП «Адміністрація морських портів України», затвердженого наказом Мінінфраструктури від 18.04.2014 No184;

«Проекту виконання днoпоглиблення з розділом оцінки впливу на навколишнє середовище при проведенні днoпоглиблювальних робіт на підхідному каналі та акваторії порту Бердянськ. Том 1 «Проект виконання днoпоглиблювальних робіт»,

Том 2 «Розділ оцінки впливу на навколишнє середовище» (ДП «ЧорноморНДІпроект», Одеса, 2015»);

Висновку державної екологічної експертизи матеріалів державної екологічної експертизи по матеріалам оцінки впливу на навколишнє середовище від 22.12.15 No7-03/12-152;

Паспорту підхідного каналу ДП «Бердянський морський торговий порт» (ДП «ЧорноморНДІпроект», Одеса, 2011»);

Паспорту акваторії ДП «Бердянський морський торговий порт» (ДП «ЧорноморНДІПроект», Одеса, 2011»);

Даних останніх контрольних промірів глибин підхідного каналу та акваторії Бердянського морського порту з розрахунком обсягів днoпоглиблювальних робіт.

Дозвіл дійсно дає право на проведення робіт (крім будівельних) на землях водного фонду з експлуатаційного днoпоглиблення для підтримки навігаційних габаритів в межах акваторії порту, визначеної постановою Кабінету Міністрів України.

Але чому?

А тому, що сам дозвіл, проект виконання днoпоглиблення, оцінка впливу на навколишнє середовище, висновок державної екологічної експертизи були отримані різними суб'єктами господарської діяльності до введення в дію Закону "Про оцінку впливу на довкілля", а тому, можливо, використання "старих" документів є певною "шпариною", щоб обійти вимоги нового Закону "Про ОВД".

Нагадаємо, що саме цей закон скасував дію державної екологічної експертизи.

Стаття 17. Прикінцеві та перехідні положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності.

2. Дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону.

3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.

4. Визнати такими, що втратили чинність:

Закон України "Про екологічну експертизу"

Отже бачимо, що Замовник, а саме, філія «Днoпоглиблювальний флот» законно обійшла вимоги Закону "Про ОВД", тому що скористалась прикінцевими та перехідними положеннями цього Закону.

На нашу суб'єктивну думку - це є підозрілим, оскільки сам Закон введений в дію більше ніж два роки тому, а кошти виділяються та осваюються вже під час дії Закону.

Крім того, бачимо, що в цій історії існує велика плутанина із суб'єктами господарьскої діяльності, які приймають участь в освоєнні бюджетних коштів, і ось чому.

Згідно листа, Бердянська філія ДП «АМПУ» здійснює роботи із експлуатаційного днoпоглиблення на підставі Дозволу No007 109-16-ЗП від 01.09.2016 року, виданого Міністерством екології та природних ресурсів України.

Тобто дозвіл на проведення робіт виданий саме суб'єкту господарської діяльності Бердянська філія ДП «АМПУ».

Замовником робіт "Технічне обслуговування підхідного каналу та акваторії Бердянського морського порту шляхом експлуатаційного днопоглиблення" вартістю 430 мільйонів гривень виступає інший суб'єкт господарської діяльності -

Найменування замовника:

Філія "Днопоглиблювальний флот" Державного підприємства "Адміністрація морських портів України"

Код ЄДРПОУ:

41933856

https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-11-004462-c

Виникає питання: Яка саме посадова особа, якого державного органу та яким документом/документами уповноважило Філію "Днопоглиблювальний флот" ДП "АМПУ" виступити замовником робіт за бюджетні кошти на суму 430 мільйонів гривень?

На це питання відповіді ми не знайшли.

Твердження ж БФ ДП "АМПУ", що

Разом з тим, ще раз зазначаємо, що БФ ДП «АМПУ» та структурний підрозділ ДП «АМПУ» філія «Днoпоглиблювальний флот» - є підрозділами ОДНОГО підприємства - «Адміністрації морських портів України», які здійснюють діяльність в межах своїх повноважень. Тобто, «Днoпоглиблювальний флот» займається забезпеченням гарантованих габаритів, проведенням промірних, тральних, днoпоглиблювальних та дноочисних робіт, а філія, де здійснюватимуться роботи (в даному випадку — Бердянська) — супроводжує їх виконання.

є на нашу суб'єктивну думку підозрілими. Оскільки підрозділи одного підприємства, на справді, є окремими суб'єктами господарської діяльності, що мають окремі ЄДРПОУ, окремих керівників, окреме майно і юридичну відповідальність за використання бюджетних коштів теж несуть окрему. ДП "АМПУ" є тільки засновником зазначених суб'єктів господарювання.

Висновки.

Що ж ми маємо в підсумку.

  1. В листі зазначено, що Бердянська філія ДП «АМПУ» здійснює роботи із експлуатаційного днoпоглиблення на підставі Дозволу No007 109-16-ЗП від 01.09.2016 року, виданого Міністерством екології та природних ресурсів України, хоча насправді замовником таких робіт є ФІЛІЯ "ДНОПОГЛИБЛЮВАЛЬНИЙ ФЛОТ" ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ", а підрядником Товариство з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване технічне бюро Азімут" код ЄДРПОУ №38920281на суму 354 900 000,00 гривень.
  2. Залишається не зрозумілим хто є розпорядником зазначених бюджетних коштів.
  3. На підставі: Постанови Кабінету Міністрів України від 07.10.2009 No 1207 «Про надання державному підприємству «Бердянський морський торговельний порт» у користування акваторії», акваторія належить іншому суб'єкту господарювання - державному підприємству «Бердянський морський торговельний порт», яке не є структурним підрозділом ДП "АМПУ", БФ ДП "АМПУ", ФІЛІЄЮ "ДНОПОГЛИБЛЮВАЛЬНИЙ ФЛОТ" та інших підприємств.
  4. Не відомо хто є власником «Проекту виконання днoпоглиблення з розділом оцінки впливу на навколишнє середовище при проведенні днoпоглиблювальних робіт на підхідному каналі та акваторії порту Бердянськ".
  5. Суб'єктивно припускаємо, що Твердження БФ ДП "АМПУ" про те, що

Експлуатаційне днопоглиблення є очищенням дна від наносів грунту з метою дотримання заданих (паспортних) глибин, а не будівельними роботами

більш за все не відповідає дійсності, оскільки саме поняття роботи в розумінні Закону "Про публічні закупівлі" є будівництвом.

27) роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт;

В зв'язку з цим, з метою остаточного встановлення істини, редакція вирішила звернутись з відповідною заявою до правоохоронних органів про початок досудового розслідування.

Після прийняття остаточного рішення правоохоронними органами, редакція розмістить окрему публікацію про це.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі