«П’ята колона» на дорогах Запоріжжя: Бриль просить Гройсмана звільнити безвідповідальних посадовців

«П’ята колона» на дорогах Запоріжжя: Бриль просить Гройсмана звільнити безвідповідальних посадовців

В Запорізькій області через саботаж деяких посадовців та їхнє безвідповідальне ставлення до своїх службових обов’язків майже не ремонтуються автошляхи. Зокрема, йдеться про начальника Служби автомобільних доріг в Запорізькій області Андрія Івка, в.о. директора ДП «Запорізький облавтодор» Андрія Коцура та профільного заступника голови облдержадміністрації Віктора Скоблікова. 

В результаті дій зазначених можновладців нещодавно були заблоковані тендерні закупівлі послуг з ремонту доріг в кількох районах області, а отже, ремонт автошляхів не проводиться. Крім того, область втратила частину державної субвенції, яку було спрямовано на сусідню Донецьку область. І,  водночас, дороги місцевого та державного значення або не ремонтуються взагалі, або лише локально та неналежним чином.

Все це викликає незадоволення місцевих мешканців, спричиняє їм незручності та прямі матеріальні збитки. А на додачу, і це головне – становить загрозу для життєдіяльності області, особливо якщо врахувати, що Запоріжжя – прифронтовий регіон, і у розпалі передвиборча кампанія. 

З власних джерел виданню «Факти Запоріжжя» стало відомо, що занепокоєний критичною ситуацією з ремонтом та будівництвом автошляхів в регіоні голова Запорізької облдержадміністрації Костянтин Бриль звернувся до голови Кабінету міністрів України Володимира Гройсмана по допомогу у розв’язанні проблеми. 

У зверненні зазначається, що у грудні 2018 року було створене Державне підприємство «Місцеві дороги Запорізької області». Це держпідприємство визначене замовником робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, які з 1 січня 2018 року були передані до сфери управління Запорізької облдержадміністрації. 

Станом на 23 березня поточного року зазначеним держпідприємством через систему електронних закупівель «Prozorro» було розміщено 46 оголошень прозакупівлю послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення в районах області. Для участі у цих торгах ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК Автомобільні дороги України» було подано 15 заявок, але всі вони з обґрунтованих причин були відхилені тендерним комітетом. 

Серед основних причин, через які тендерні пропозиції «Запорізького облавтодору» були відхилені значаться наступні: неякісна підготовка тендерної документації, значна заборгованість з обов’язкових платежів, порушення провадження у справі про банкрутство підприємства. 

У відповідь на рішення про відхилення його тендерних пропозицій ДП «Запорізький облавтодор» подало шість скарг до Антимонопольного комітету України, які стосуються ремонтних робіт в наступних районах області:

-       Запорізький район, очікувана вартість – 1 млн. 798,6 тис. грн. 

-       Михайлівський район – 2 млн. 290,6 тис. грн.

-       Гуляйпільський район – 2 млн. 995,7 тис. грн. 

-       Чернігівський район – 1 млн. 984,6 тис. грн.

-       Токмацький район – 3 млн. 412,4 тис. грн.

-       Вільнянський район - 4 млн. 010,6 тис. грн. 

Через подані «Запорізьким облавтодором» до АМКУ скарги початок робіт по цим дорогам було відкладенона термін від 18 до 30 робочих днів.

Про стан доріг в області годі говорити. Особливо вони важливі для сільської місцевості, оскільки ними здійснюється рух автомобілів служб екстреної допомоги, доставляються продукти харчування до магазинів та їздять шкільні автобуси. Тож, ремонт саме цих доріг є вкрай важливим та терміновим. Якби не скарги до АМКУ, ремонтні роботи  у зазначених районах могли б розпочатися вже до 1 квітня. Проте тепер це неможливо.

Крім того, у зверненні наголошується, що у 2018 році між Департаментом капітального будівництва Запорізької ОДА та ДП «Запорізький облавтодор» були укладені договори на експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення по районах області на загальну суму майже 150 млн. грн., але роботи виконані лише на 45  млн. грн., що становить менше третини від виділених коштів. 

Таким чином, через непродуктивну роботу керівника ДП «Запорізький облавтодор» невикористаними є кошти субвенції 2018 року з державного обласному бюджету на розвиток доріг місцевого значення у сумі понад 21 млн. грн.

Разом з цим, ремонтні роботи, вартість яких становить понад 40 млн. грн. і які мали проводитися відповідно до чинних договорів між профільним департаментом ОДА та держпідприємством, навіть не розпочаті. А на автодорогах державного значення темпи ліквідації ямковості підрядною організацією ДП «Запорізький облавтодор» вкрай низькі, що спричиняє незадоволення учасників дорожнього руху. 

Також, за наявною інформацією, на «Запорізькому облавтодорі» існує заборгованість із виплати заробітної плати за останні чотири місяці. 

Загалом, через неефективні управлінські рішення керівника зазначеного держпідприємства Андрія Коцура, воно залишається у скрутному фінансовому стані. Виконання ремонтних робіт на дорогах області залишається під питанням, що може мати непередбачувані соціальні наслідки, особливо напередодні передвиборчої кампанії.

«Враховуючи вище сказане, просимо Вас доручити Міністерству інфраструктури України розглянути питання щодо відповідності тимчасово виконуючого обов’язки директора ДП «Запорізький облавтодор» Коцура Андрія Григоровича займаній посаді, його професійної компетентності у вирішенні поставлених завдань, а також розглянути питання щодо необхідності прийняття відповідних кадрових рішень», - зазначено у зверненні. 

Не менше нарікань у голови Запорізької області виникло на адресу керівництва обласної Служби автомобільних доріг. У зверненні до очільника Уряду Костянтин Бриль зазначив, що для регіону гострим залишається питання завершення будівництва автотранспортної магістралі через річку Дніпро у Запоріжжі (автомобільна дорога Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь. «Під’їзд до о. Хортиця», будівництво якого розпочалося ще у 2004 році. 10 квітня 2017 року Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у  Запорізькій області були надані приписи про зупинення будівельних робіт та усунення порушень. В результаті – був перерваний технологічний процес. 

Для продовження будівництва автотранспортної магістралі необхідно завершити коригування раніше затвердженої стадії «Проект» з урахуванням уточнених даних з інженерних вишукувань та додаткових розрахунків.

У документі повідомляється, що Службою автомобільних доріг у Запорізькій області тільки 22 грудня 2018 року за результатами торгів було укладено договір на закупівлю залишків робіт з коригування проекту з ТДВ «Інститут ДНІПРОДІПРОТРАНС». Згідно з договором, термін виконання робіт – 31 жовтня 2019 року. Ціна договору – 53,59 млн. грн. Отже, саме будівництво можна розпочати не раніше 2020 року, за умови, що коригування проекту буде виконане у зазначені терміни. 

Завершення будівництва мостів через Дніпро у Запоріжжі є дуже важливим для громади міста, області та всієї країни, оскільки на сьогодні сполучення між правим та лівим берегами здійснюється через мости ім. Преображенського й автодорожній переїзд через греблю ДніпроГЕС. Ці споруди перебувають у  вкрай критичному технічному стані те не розраховані на сучасні навантаження транспортних потоків.

Крім того, зазначається, що через безвідповідальне ставлення до виконання службових обов’язків та бездіяльність керівника Служби автомобільних доріг у Запорізькій області Андрія Івка,  у 2019 році кошти державного бюджету у сумі 1 млрд. гривень, передбачені на покращення стану автомобільної дороги загального використання державного значення Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь (за маршрутом Запоріжжя - Маріуполь) було некоректно розподілено між Запорізькою та Донецькою областями, у співвідношенні 400 та 600 млн. грн. відповідно. Хоча протяжність зазначеної автодороги, яка проходить по території Запорізької області у 5 разів більше, ніж по території Донецької. 

Слід зазначити, що ця автомагістраль є стратегічною та соціально важливою для громади Запоріжжя, оскільки з’єднує чотири районні центри з обласним, а також веде до зони проведення Операції об’єднаних сил на сході країни. 

При цьому, на автодорогах загального використання державного значення спостерігаються надзвичайно низькі темпи виконання робіт з ліквідації аварійної ямковості. На під’їздах до окремих райцентрів  дороги практично не придатні для проїзду, покриття доріг вкрите ямами, а місцями зовсім відсутнє. Через такий стан доріг перевізники відмовляються обслуговувати автобусні маршрути, що спричиняє соціальну напругу. 

«Через неефективні управлінські рішення керівника Служби автомобільних доріг у Запорізькій області Івка А.В. створюється реальна загроза транспортного колапсу та, як результат, передумови для непередбачуваних соціальних наслідків, катастрофічних майже для всіх сфер життєдіяльності області. 

Враховуючи вище сказане, просимо Вас доручити Міністерству інфраструктури України розглянути питання щодо відповідності начальника Служби автомобільних доріг  у Запорізькій області Івка Андрія Володимировича займаній посаді, його професійної компетентності у вирішенні поставлених завдань, а також розглянути питання щодо необхідності прийняття відповідних кадрових рішень», - йдеться у зверненні Костянтина Бриля до Володимира Гройсмана. 

Чи дослухається голова Уряду до пропозиції губернатора? Чи будуть ухвалені відповідні кадрові рішення? Чи вдасться, зрештою, якщо не побороти зовсім, то хоча б мінімізувати корупцію у дорожній галузі? – «Факти Запоріжжя» продовжують стежити за ситуацією.

Далі буде.

Актуально: 

Как чиновники друг-другу палки в колеса вставляют: ГП никак не начнет ремонт автодорог из-за жалоб оппонентов

Чи все так Рrozorro: нове ДП «Місцеві дороги Запорізької області» уже оголосило тендерів на 55,2 млн. грн.

  Ігноруючи законодавство: про злочинні дії Служби автодоріг у Запоріжжі

Дороги Запоріжжя контролює посадовець, підозрюваний у фінансових махінаціях

Запорізькі мости: як компанії «не гребують» будівельними цінностями заради власної наживи

"Второй" облавтодор: в Запорожской ОГА создали госпредприятие, которое будет следить за качеством дорог в области

Когда у председателя Запорожской ОГА появится новый заместитель?

Заместитель губернатора Запорожской области покинул Украину несмотря на объявление о военном положении

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі