В Запоріжжі провели нараду, присвячену комунальній сфері в Енергодарі

В Запоріжжі провели нараду, присвячену комунальній сфері в Енергодарі

У місті склалася вкрай непроста ситуація з підготовкою до опалювального сезону, боргами за комуналку та боргами за зарплатню.

9 вересня у Запорізькій обласній державній адміністрації прошла нарада з питання стану комунальної сфери міста Енергодар та його підготовки до опалювального сезону 2019/2020 років. На нараді були присутні новий очільник Запорізької області Віталій Туринок, голова Запорізької обласної ради Григорій Самардак, перший заступник голови ЗОДА Елла Слепян, народний депутат від мажоритарного округу №82 Юлія Яцик ("Слуга народу"), мер Енергодара Павло Музика та низка інших представників обласної влади та влади Енергодару.

Наразі в Енергодарі склалася дуже скрутна ситуація: упродовж 8 років місцеві мери гралися у популізм та утримували тарифи за комунальні послуги на одному рівні (останне підвищення тарифів до квітня 2019 відбулося ще у 2011 році). Таким чином, комунальне господарство міста сиділо на дотаціях (населення Енергодару складає трохи більше 53 тис осіб, тобто з урахуванням рівня дотацій на одного містянина вкладалося у середньому 20 тисяч бюджетних коштів), оскільки витрати зростали, а грошей від населення приходило все менше та менше, та накопичувало борги, зокрема перед обленерго.

В залі зібралися представники усіх структур Енергодару, які впливають на ситуацію у комунальній сфері в місті. Фото: ЗОДА

Грім грянув, коли у квітні 2019 року міська рада вирішила підвищити тарифи до "економічно обгрунтованих", що викликало зростання вартості комунальних послуг у місті в середньому у 2-6 разів. Не дивлячись на те, що тарифи все одно залишаються мінімум вдвічі меншими, ніж в обласному центрі, та на те, що Енергодар має один з найвищих рівнів середньої заробітної плати в Україні (17,4 тис грн; для порівняння у Мелітополі цей рівень становить близько 9 тис грн, у Запоріжжі 10-11 тис грн), обурені мешканці почали саботувати оплату комунальних послуг. У свою чергу, це призвело до величезних збитків для комунальників та керуючої компанії "Місто для людей Енергодар" – як заявили на нараді представники компанії, з квітня по вересень вони вклали у місто майже 54 млн грн, отримавши натомість лише 17 млн грн, тобто чистий збиток становить 36 млн грн.

Не краща ситуація і в комунального підприємства Енергодарської міської ради "Тепловодоканал" – до початку опалювального сезону підготовлено 30,3% житлового фонду при нормі Міністерства Регіонів у 80%. За комунальні послуги "ТВК" недоотримав трохи більше 7 млн грн, тоді як сам "ТВК" винен мільйони гривень Енергодарській ТЕЦ, ЗАЕС, "Обленерго" та поліції охорони (які, до речі, теж винні "ТВК" грошей). Окрім того, підприємство має величезну заборгованість із зарплатні – більше 6 млн грн. Не допомогла навіть заміна директора "ТВК" Володимира Грешилова на Сергія Хорольца – здвигу ситуації не сталося, хоча мер вказав, що через роботу з населенням рівень сплати комунальних послуг зріс з 16% у травні до 66% у липні. Ситуації у серпні він не навів.

Усі вищеназвані фактори призвели до того, що, за словами мера Енергодару під час доповіді, підготовку міста до опалювального сезону буде завершено, у кращому разі, до 10 жовтня, тоді як, згідно з вимогами Мінрегіонів, потрібно завершити її до 1 жовтня.

На нараді було прийняті наступні рішення:

– Через взаєморозрахунки за допомогою зовнішніх фінансових засобів (гроші з міського бюджету Енергодару) погасити борги "ТВК" та ще одного комунального підприємства міста, "ПКС", перед представниками "Обленерго", ЕТЕЦ, поліції охорони та ЗАЕС; у свою чергу, гроші, які зайдуть від вищевказаних структур у відповідь на погашення боргів, залучити до погашення заборгованності з зарплатні, оскільки рахунки обох комунальних підприємств заарештовані або заблоковані через суди, тому не можуть використовуватися для розрахунків.

– 11 вересня, на сесії Енергодарської міської ради, вирішити питання із перекриттям основної частини заборгованостей. для чого використати частину грошей, які залишилися на рахунках від тих 10 млн грн, що були виділені у серпні для вирішення проблем із відключенням гарячої води в Енергодарі.

– Правоохоронним органам узяти на контроль питання перешкод кампанії з оплати комунальних послуг, які, зі слів т.в.о. генерального директора КП "ПКС" Володимира Голіщева, т.в.о. директора КП "Тепловодоканал" Сергія Хорольца та представників КК "МДЛ", чинить комунальникам група осіб у місті. Міській владі, у свою чергу, посилити роботу із роз'яснення населенню важливості своєчасної та повної сплати комунальних послуг.

– Окремо нардеп Яцик вказала представникам комунальників та керуючої компанії на необхідність слідкувати за волевиявленням містян, спираючись у першу чергу на соціальні мережі, та переглянути тарифи за комунальні послуги та не виставляти рахунки за ті послуги, які їми не надаються через будь-які причини.

Голова ЗОДА Віталій Туринок, зі свого боку, зобов'язав представників енергодарської влади та комунальних структур, починаючи з 11 вересня, упродовж тижня вирішити питання із погашенням боргів із зарплатні та послуг, а до кінця місяця підготувати міський житловий фонд до опалювального сезону. При цьому він вимагав від кожного з представників Енергодару конкретних термінів, коли буде вирішено ту, чи іншу проблему, не даючи їм "розплистися думкою по дереву".

"Були названі конкретні дати, конкретні терміни. Ми дуже сподіваємося, що проблему буде вирішено у названі строки і що жителі міста не будуть заручниками цієї ситуації. Дати були зафіксовані у присутності журналістів, камер... Я їх, нажаль, зараз не пам'ятаю, але дуже сподіваются, що до початку опалювального сезону окрім слів будуть результати. А якщо не буде результатів, у нас на нараді були представники контролюючих органів, от вони й дадуть відповідь, чому нема результатів", – розповів пан Туринок журналістам після наради, додавши, що сподівається на соціальну відповідальність енергодарської громади, яка зрозуміє ситуацію та почне нормально сплачувати за комунальні послуги.

"Різниця тарифів, що існували в Енергодарі, та є в області та в обласному центрі – це прірва. Так склалося, що попередні мери гралися у гру "сподобайся містянам". Звісно, нікому не сподобається, якщо підвищити тарифи у 4-5 разів, але якщо раніше зарплатня була 400 грн, а зараз у 6-7 разів більше, бензин коштував 4 грн, а зараз 28, то є шлях до накопичення боргів. Тому я прийняв непопулярне рішення щодо підвищення тарифів, розуміючі свою відповідальність, бо інакше місто неможливо було розвивати. Ми дотували мешканців міста, натомість не будували інфраструктуру. Нас звинувачували у тому, что наші тарифи нижчі показників по області у 10-12 разів, навіть зараз, коли в Енергодарі деякі особи кричать про "драконицькі" тарифи, вони все одно нижчі, ніж в області", – заявив мер Енергодару Павло Музика у відповідь на питання журналістів.

Зі свого боку нагадуємо, що з моменту минулої наради у серпні ситуація не дуже зрушила з місця – як бачимо, все ще існують масштабні заборгованості у міських комунальників за зарплатню, у мешканців міста – перед комунальниками. Склалася дуже дивна ситуація, коли "місто енергетиків" не може сповна розрахуватися за електроенергію та вимушене жити під постійним дамокловим мечом знеструмлень та відключень водопостачання через борги.

Будемо сподіватися, що проблеми міста зможуть вирішити у вказані терміни, і що за Енергодаром обласна влада зверне свою увагу на комунальні проблеми міста Запоріжжя, яких у нього теж вистачає.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі