Залізничну станцію "Запоріжжя-2" відвідала Леся Українка

Залізничну станцію 'Запоріжжя-2' відвідала  Леся Українка

Фото: Пані Інна

Понад 100 річну історію має всім відома залізнична станція «Запоріжжя-2», але мало хто цікавився, які часи «пережила» будівля, нащо була збудована та чим «живе» наразі.

Станція «Запоріжжя 2»  виникла при будівництві Катерининської залізниці на ділянці Довгинцеве — Волноваха, ще коли Запоріжжя звалось Олександрівськ, яка поєднала Криворізький залізорудний басейн і Донецький вугільний басейн. Архітектурних особливостей будівля вокзалу немає, хоча високі гострі шпилі на старому вокзалі виділяють її з навколишніх будівель, та переносить на вулички Європейських містечок, таких як Німеччина.

У 1904 році відкрито регулярний рух поїздів на ділянці Кривий Ріг — Олександрівськ ІІ — Пологи.

Але будівлю вокзалу було зруйновано в період Другої світової війни. Архітектори мали намір відновити первинний вигляд, тому  форми споруди були частково запозичені саме від старого вокзалу. Реконструювали її рік за роком, додавали щось нове, та у 1985 році побудовано нову двоповерхову будівлю. На старій будівлі вокзалу є меморіальна дошка про перебування в місті Олександрівськ української поетеси Лесі Українки 9—10 серпня 1907 року.

У 1952 до 2000 року станцію  електрифікували постійним струмом, спочатку в складі ділянки від станції Запоріжжя-Мале, потім Синельникове I — Запоріжжя ІІ —   Запоріжжя I та дільниця від станції Запоріжжя ІІ до станції Кирпотине.

З  2014 року, на апаратній нараді з питань життєдіяльності регіону обговорювалася проблема неналежного стану залізничних вокзалів Запорізької області, у тому числі була озвучена інформація про те, що на території залізничного вокзалу Запоріжжя ІІ планується створити музейний комплекс, який повинен з'явитися на місці дореволюційного будинку залізничного вокзалу Запоріжжя ІІ.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі