Запоріжелектротранс придбає експлуатовані тролейбуси, від яких відмовились у Черкасах

Запоріжелектротранс придбає експлуатовані тролейбуси, від яких відмовились у Черкасах

КП “Запоріжелектротранс” 29 липня має намір замовити у ТОВ “Торговий дім “Літан” постачання тролейбусів загальною вартістю 4,87 млн грн.

Про це повідомили у виданні "Наші гроші. Запоріжжя" з посиланням на систему електронних закупівель.

Згідно з тендерною документацією, фірма має поставити два вживаних тролейбусів Van Hool AG300T за ціною 2,44 млн грн до кінця поточного року. Транспортні засоби мають бути не старше 1997-го року випуску, тривісні з 45 сидячими місцями, двома кондиціонерами та  електричною системою опалення салону. При цьому, техніка має бути відновлена та повністю готовою до експлуатації.

На тендері переможець конкурував з ТОВ “Торговий дім УКВЗ-Україна”.

Варто зазначити, що у 2019-му році тролейбуси аналогічної моделі 1997-1998-х років виробництва ТОВ “Дуотранс” поставило “Запоріжелектротрансу” вартістю 2,05 млн грн/од. Спочатку було замовлено 9 тролейбусів, але пізніше їх кількість зменшили до 4. Два місяці тому ТОВ “ТД “Літан” виграло тендер на постачання ще чотирьох тролейбусів цієї моделі вже вартістю 2,44 млн грн.

У 2018-му році два таких тролейбуси для ТОВ “ТД “Літан” коштували вже 15,8 тис. доларів на кордоні та 22,6 тис. доларів після розмитнення (приблизно 595 тис. грн).  Пізніше, вже після виходу тролейбусів на лінії, у мережі з'явились відомості про транспортні засоби з VIN-кодами. За свідченнями Державної фіскальної служби України, частина тролейбусів надійшла до України ще у 2017 році. До розмитнення вони коштували 14,5 тис. доларів, а вже з розмитненням – 21,4 тис. доларів.

Постачальником транспортних засобів для ТОВ “ТД “Літан” виступила голландська компанія “Womy Equipment Supply”.

Згодом стало відомо, що раніше ці тролейбуси експлуатувались у Нідерландах протягом 1997-12013 років. Через чотири роки їх викупили та доставили до Дніпра з Арнему. Протягом 2015-2016 років закордонна компанія намагалася продати таких транспортних засобів литовському Каунасу за 35-40 тис. євро. Та тролейбуси не придбали через невідповідність технічним вимогам. Після невдачі Womy Equipment Supply вирішила постачати транспорт до України.

Спершу їх розглядали у КП “Черкасиелектротранс”, але так і не придбали. Згідно з актом огляду техніки, тролейбуси пройшли лише косметичний ремонт та часткове ТО, елементна база статичного та тягового перетворювачів була застарілою з вже вичерпаним терміном експлуатації. Також кабіна водія не відповідала нормам ДСТУ. Крім цього, їх ринкова вартість становила близько 700 тис. грн, а підприємству нав’язували закупити вказані тролейбуси по 2,05 млн грн.

 

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі