Запорізькі посадовці й бізнесмени збираються «закатати» в асфальт 9 млн гривень?

Запорізькі посадовці й бізнесмени збираються «закатати» в асфальт 9 млн гривень?

Через порушення правил транспортування асфальтної суміші дорожнє покриття швидко руйнується

У попередній публікації ми вже писали про те, що для ремонту доріг у Запорізькій області використовується асфальт сумнівного походження та якості. Відбувається це за мовчазної згоди та сприяння посадовців Державного підприємства «Місцеві дороги Запорізької області», яке очолює Геннадій Тімченко. Саме це держпідприємство є замовником робіт з ремонту та утримання автошляхів на території регіону.

Зокрема повідомлялося про те, що Асфальтобетонний завод, який нібито повинен поставити ТОВ «Інтерметгруп» для робіт по укладанню асфальту на ділянці автомобільної дороги О081664 Болгарка-Новоолексіївка-Орлівка-Ботієве 150 000 тонн асфальтобетонної суміші, на момент проведення тендеру не працював.  

ДП «Запорізький облавтодор», якому належить цей асфальтобетонний завод в селі  Матвіївка, з  червня 2018 року знаходиться у стані банкрутства. До речі, за даними джерел, ліквідатором підприємства було призначено Андрія Васильцова, який є братом чинного начальника Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області  Сергія Васильцова. В результаті, завод був проданий за копійки людям, пов’язаним із скандально відомою чиновницею – начальником відділу підготовки аналітичних, інформаційних матеріалів апарату Запорізької облдержадміністрації Юлією Савченко. Фактично ж на сьогодні, повідомляють інсайдери, Матвіївський асфальтобетонний завод контролює Геннадій Тімченко, директор профільного держпідприємства.  

В попередній публікації ми припустили, що підприємці не збираються купувати асфальт на цьому заводі, а реалізовують протизаконну схему і мають намір використовувати лише атестат виробництва від 30.10.2018 року, виданий філії «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький Облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України». Документ, не зважаючи на те, що підприємство припинило свою господарчу діяльність, чинний до 29 жовтня 2020 року.

Але ми звернули увагу на ще один цікавий факт щодо зазначеного тендеру та умов його виконання ТОВ «Інтерметгруп». Річ у тому, що у с. Матвіївка асфальт виробляється за допомогою спеціального обладнання ДС-168 – це стаціонарна асфальтозмішувальна установка. За даними сервісу Google Maps, відстань від села Матвіївка Запорізького району, де знаходиться асфальтобетонний завод, до села Строганівка Приазовського району, де буде проводиться ремонт автодороги, складає 176 кілометрів.

З відкритих джерел ми дізналися, що транспортування асфальту від асфальтозмішувальних установок до місця укладання призводить до утворення температурної і фракційної сегрегації (розшарування) гарячої асфальтобетонної суміші. Це коли при укладанні асфальтобетонного покриття його частки розподіляються нерівномірно, порушуються пропорції каменю, бітуму і повітря. Це може скоротити термін служби такого покриття до 50% та стати причиною появи тріщин, вибоїн та викришування. В результаті замість очікуваного високоякісного покриття утворюється нерівна дорога з низькою міцністю і довговічністю.

Допустима відстань транспортування залежить від виду суміші, кліматичних умов, стану шляхів підвезення. Температура гарячої асфальтобетонної суміші після прибуття на місце укладання повинна бути від 115 до 155 °С. Для приблизних розрахунків будемо вважати, що суміш охолоджується на 1 °С при перевезенні на кожен кілометр шляху або на 20 °С за кожну годину шляху. У суху спекотну погоду, гарячу щільну суміш можна перевозити на відстань до 40-50 км, а в прохолодну - до 20-30 км.

Низька теплопровідність асфальтової суміші призводить до того, що охолоджені до 70 – 80 °С шматки кірки, що утворилася при транспортуванні, потрапляючи з кузова самоскида у бункер асфальтоукладача і далі - під його плиту, не нагріваються до температури основної маси асфальту, тобто до 130-140 °С. Ці порівняно холодні шматки утворюють «холодні плями», які мають температуру на 15-30 °С меншу, ніж температура основної площі покриття.

Ущільнюється таке дорожнє покриття нерівномірно. «Холодні плями» виявляються не ущільненими, схильними до підвищеного вологонасичення і характеризуються зниженою міцністю і зсувостійкістю.

При інтенсивному русі автотранспорту, під впливом навантажень від його коліс, швидше руйнуються саме ці ділянки. Звідси вибоїни і локальні тріщини покриття, які істотно знижують його загальну довговічність і проявляються найчастіше через 1-2 роки експлуатації.

Зазначимо, що у розділі ІІ договору про закупівлю послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги С081504 Строганівка - хлібоприймальний пункт, км 0+000 - км 3+700 (45233142-6 Ремонт доріг) закріплені умови якості наданих послуг, відповідно до яких гарантійний строк асфальтобетонного покриття становить 3 роки.

Виконання пункту 2.2. договору щодо прийняття послуг Замовником згідно з вимогами СОУ 42.1-37641918-128:2014 «Настанова щодо прийняття робіт з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування», викликає сумніви, адже, швидше за все, посадові особи ДП «Місцеві дороги Запорізької області» обізнані щодо якості асфальту, який буде використано під час ремонту автошляхів.

Окрім ТОВ «Інтерметгруп», філією «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький Облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» також укладено договір від 06.05.2019 року № 06/05-19А про продаж асфальтобетону з ТОВ «Промтехсервіс», у кількості понад 150 тисяч тон.

ТОВ «Промтехсервіс» – це другий учасник відкритих торгів UA-2019-04-19-000868-c зі здійснення робіт по укладанню асфальту на ділянці автомобільної дороги О081664 Болгарка-Новоолексіївка-Орлівка-Ботієве, тендерну пропозицію якого було відхилено як економічно не вигідну.

З метою доведення фактів вчинення злочинів, фахівці відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, рекомендують правоохоронцям під час проведення досудового розслідування у судовому порядку отримати від посадових осіб асфальтобетонного заводу с. Матвіївка оригінали або завірені належним чином копії наступних документів:

- результати щорічних технічних наглядів за станом виробництва асфальтобетонних та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей на АБЗ в с. Матвіївка, які повинні проводитися раз на рік;

- видаткових накладних, товарно-транспортних накладних на поставлений товар;

- документів із результатами вхідного контролю складових асфальтобетонної суміші та результатів операційного контролю її приготування;

- документів із результатами випробувань;

- наказів про призначення на посаду, посадових інструкцій та функціональних обов'язків керівника та осіб, відповідальних за якість готової продукції.

Просимо правоохоронні органи розглянути дану публікацію як повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтями 191 «Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем» та 358 «Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, їх збут, використання підроблених документів» Кримінального кодексу України в порядку ст. 214 КК України.

Адже, якщо правоохоронці не завадять чиновникам з ДП «Місцеві дороги Запорізької області» та  бізнесменам ТОВ «Інтерметгруп» реалізувати злочинну схему, вони зможуть «закатати» в асфальт ще понад 9 млн. грн.

Будьте в курсі подій, читайте новини «Факти Запоріжжя» у ТелеграміФейсбуці та на Ютуб-каналі

Коментарі